- 22 -
Dat is op een bepaald punt mogelijk. Ik zit daar niet zo mee. De fractievoorzitster van de
PvdA heeft gelijk als zij zegt dat dat ock wel eens door de VVD-fractie in deze raad gebeurt.
Met name de heren Rozema en Meerdink hebben het een en ander gezegd over de wijziging
van het standpunt van de CDA-fractie. Voorzitter, Ik denk. dat Ik dan niet duidelijk genoeg
ben geweest. Ik heb gezegd dat onze fractie de vorige keer tegen hef gericht noemen van
Shell in de brief heeft gestemd. Wij hebben toen de lijn die tot dusverre door het college
is voorgesteld en die wij erkele malen hier hebben vastgehouden gevolgd.
Waar het nu om gaat is mijns inziens principieel iets anders. De vorige keer is er In
deze raad een uitspraak gevallen. Of dat nu een uitsprak was met een heel kleine meer
derheid zoals de heer Rozema zegt doet er niet toe. Het is een raadsbesluit. Nu wordt
gevraagd om dat raadsbesluit op een bijzondere wijze bekend te maken. Daartegen heeft mijn
fractie geen bezwaar en dat heb Ik in eerste termijn proberen te verwoorden.
De heer Janssen is Ingegaan op mijn woorden "selectieve benadering". Ik bedoel daar
het volgende mee. In deze raad komen slechts een aantal zaken die onderwerp zijn van
bepaalde actiegroepen aan de orde. Als ik de wereld overzie dan gebeurt er heel wat
onrecht. Ik wil niet voorstellen om dat allemaal onderwerp van gesprek In deze raad te
maken, maar wij zijn nu toch slechts met een aantal prikpunten bezig. Je kunt je afvragen
of dat een goed beleid is.
De Voorzitter: Ik meen te mogen constateren dat het college met belangstelling deze
discussie heeft aangehoord. Aan de orde is de stemming.
Z.h.st. wordt besloten overeerkomstig het voorstel van b. en w. met aantekening dat
de fracties van VVD en GPV/RPF/SGP wensen te worden geacht tegen te hebben gestemd.
Punt 14 (bijlage nr. 163).
Z.h.st. wordt besloten overeerkomstig het voorstel van b. en w.
Punt 15 (bijlage nr. 143).
De Voorzitter: Dit punt luidt: Nota Onderwijs aan allochtone leerlingen te
Leeuwarden.
Mevrouw Doevendans: Onze fractie stemt in met het voorstel dat het col lege ons doet
in de voorliggende nota Onderwijs aan allochtone leerlingen te Leeuwarden. Binnen het
aIgemene kader dat de nota aangeeft kan gewerkt worden aan het interculturele karakter van
het onderwijs, niet als vak apart en ock niet alleen op scholen waar kinderen uit andere
culturen onderwijs volgen. De problematiek gaat ons allemaal aan. Samen en niet apart. Ik
hoop, voorzitter, dat in de toë<omst een brief als van de Aboriginals Solidarïteltscam-
pagne 1988 niet meer geschreven hoeft te worden.
- 23 -
Mefrou Westra: Eltse etnyske groep hat rjocht op it bel ibjen fan har mienskiplike
identiteit of it bel ibjen fan de eigen kultuer. Dêrüt folget It rjocht op underwiis dêr't
dy eigen kultuer in folweardich plek yn hat. It is in rjocht dat net ofhinkllk steld wurde
mei fan hoe goed in etnyske groep har rede kin yn de maatskippij. It mei ëc net sa wêze
dat dat rjocht oan guon groepen foarbehalden is en dat oaren der fan ütstuten binne. It is
boppedat oan de groep seis om har etnistteit te definiearjen. Dat binne us ütgongspunten
as it giet om underwiis yn de eigen taal en kultuer (uefk). Ütgongspunten dy't net werom
te finen binne yn it bekostigingsramt dat it ryk oan us oplelt. Yn dat bëcostigingsramt is
It sa dat de etnisiteit fan guon groepen wol erkend wurdt en dy fan oare groepen net. En
dus is der foar Surinaamske, Anti I I laanske, Arubaanske en Sineeske bern gjln uefk.
Yn It twadde pl<k leit de oerheid in definysje fan etnisiteit op wêryn nota bene de
eigen taal - dochs ien fan de meast wêzentlike aspekten fan de groepsidentiteit -
untbrekt. Allinne de offisjele lanstaai mei jun wurde yn it uefk. Dus is der foar
Marckk aanske bern dy't Berbers prate gjin Berbers op Zoalle mar Arabysk Foar Turkske
bern kin dat it Turksk wêze wylst thus Koerdysk praat wurdt. Foar bern üt us eardere
koloanjes leveret it de eigenaardige figuer op dat ek hja gjin uefk hawwekinne, want de
offisjele lanstaai is ommers Nederlansk. Yn de kommisje hawwe wy benammen op dit punt fan
de taal hamnere. Waard yn de earste b. en w.-reaksje it ryksutgongspunt noch oernommen, yn
de definitive stanpuntbepaling wurdt it belang fan de thüstaal erkend mei de praktyëce
oplossing om by It oanlCken fan uefk-1earkrêften ek behearsking fan de net-offisjele
lanstaai te freegjen. Der kinne wy tefreden mei wêze.
Blluwt oer it kritykpunt dat it ryksbelied guon groepen net it rjocht op uefk tekent.
Soe men as gemeente dizze omisje goed meitsje wol Ie, dan is dêr f 70.000,— per Jier mei
muoit. En dan hawwe wy it allinne noch mar oer uefk foar Surinaamske en Anti 11 iaanske bern
en bygelyks net foar Sineeske of moogl ik noch oare groepen. Hoe beswierlik wy it ryks
belied op dit punt ck fine, «k wy sjogge net hoe't de gemeente dy lést dragekin. Uefk is
dus te dj oerWy soenen wol oan itkolleezje foarlizze wol Ie mochten etnyske groepen
oanjaan dat hja dochs behoechte hawwe om, al is it dan net binnen it underwiis, yn eigen
runte uefk-achtige ektiviteiten te organisearjen, dy inisjativen dan safolle moogl Ik te
stypjen. Oant safier uskrityk op it ryksbëcostlgingsramt dat foar it uefk Jildt.
Wy hawwe yn de kommisje sein de nota en de neiere stanpuntbepal ing utelnlik nochal
teloarstel lend te finen. It smyt allegearre net safolle op. As men it rychje oanbefel Iings
by delgiet dan binne der nochal wat oanbefel 11ngs by dy't trochskood wurde nei de tdcomst,
dêr't earst noch in foarbehald by mécke wurdt of dy't noch fierder utwurke wurde moatte.
Al mei al is it dus net sa dat op koarte termyn konkreet in soart feroaret
Wat it underdiel ynterk ultureel underwiis oanbelanget moat fêststeld wurde dat wy jun
net in ynfieringsnota oannlmme, mar eigentlik net mear as in tal algemiene ütgongspunten.
Dêr begj int fansels elke bel iedsbepai ing mei, mar krëct by dit underwerp hinget it measte
of fan de te k iezen ynfieringsstrategyWol, de wurkgroep is foarlopich net fierder kaam
en dat hawwe wy dan mar te dcseptearjenMar wat us oanbelanget is it sadc dat der gau in
korkreet cktiviteiteplan komt.
Ek finansjeel smyt de nota neat op. Fan eardere nota's op it gebiet fan it underwiis
binne wy wend dat foar de realisearring fan de beliedsfoarnimmens in funs ynsteid wurdt.
By dizze nota is dat net it gefal. It underwerp ynterk ultureel underwiis en It uefk hat
wol it gewicht fan in nota fan 60 siden, mar op de finansjes giet it kolleezje net yn. Wy
mi ene dat de wurkgroep in korkreet dctiviteiteplan opstel Ie k Inne moat yn de understel I ing
dat har ütsteilen in ridlike ynhaldlike beoardiel ing krlje si lie en net sunder mear of-
wiisd wurde mei in algemiene ferwizing nei de minne budzjettere sltuaasje fan de gemeente.
De formulearning yn de neiere stanpuntbepaling under punt 2.5. is nochal sunich: "Bij de
uitwerking van de beleidsaanbevelingen kan worden bepaald In hoeverre van gemeentewege
(financiële) middelen beschikbaar moeten worden gesteld." Hoewol't sa as ik sel de for-
mulearring nocha! sunich Is, léze wy der dochs in tasizzing yn dat op It momint dat It
korkrete d<tivlteiteplan der lelt itkolleezje dy ütstelIen yn alle ridl Ikheid beoardielje
si I en net op dat momint noch sizze si I fan: Wy hawwe der einliks gjin Jlld foar oer.
Goed, wat us oanbelanget hie de oanset fan It elied wol wat steviger kInd. Oer de
ynset hawwe wy underwilens gjin twifels. No mar gau fierder.