binnenstad en de lokatie hoofdwacht hebben deze twee mensen geen bezwaar.
Het gaat voornamelijk om de bezwaren die ik in tweede instantie heb
genoemd
De heer De Jong: In de Commissie Openbare Orde is inderdaad het
punt hoofdwacht overdracht aan de politie aan de orde geweest. Mevrouw
De Haan heeft de tijdsdruk genoemd waaronder wij moesten werken. Het
punt dat overblijft, dat pijn doet, is de taxatiewaarde van 800.000,-
- 900.000,-- die niet in de stukken staat vermeld. Dat is wel finan
cieel onderbouwd door de voorzitter destijds. Natuurlijk, dat zegt ook
mijn fractie, had die taxatiewaarde in de stukken moeten staan. Alleen
vraag ik mij af of dit verschil van standpunt had uitgemaakt. Wij willen
allemaal de politie in de binnenstad. Het is een geschikte lokatie;
vlakbij gemeentelijke eigendommen. Er spelen historische overwegingen
een rol. Wij hebben sterk de twijfel of wij die 800.000,k
900.000,waarop het gebouw getaxeerd is, wel kunnen halen. Daarom
is wat ons betreft het verhaal dat wij 500.000,-- laten zitten niet
helemaal hard te maken.
Resumerend, wij dragen het pand over voor 1,4 miljoen, wij trekken
ƒ1,1 miljoen uit voor de tijdelijke huisvesting en de aanpassing en wij
houden er een paar ton aan over. Zo kan je het natuurlijk ook benaderen.
Gezien de lokatie van de hoofdwacht, heb ik een vraag aan het
college. Is het mogelijk dat er bij de aanpassing van de hoofdwacht
tegelijkertijd iets kan worden gedaan aan bijvoorbeeld de toegankelijk
heid van de publieke tribune van deze raadzaal voor mensen die minder
valide zijn? Dat zou misschien meegenomen kunnen worden.
Een laatste punt en dat is dan de conclusie. Een Franse koning
heeft ooit eens gezegd dat Parijs hem wel een mis waard was; ik zeg dat
Leeuwarden ons wel een hoofdwacht waard is.
De heer De Beer: Mijnheer de voorzitter, na de uitleg door de
voorzitter tijdens de vergadering van de Commissie Openbare Orde is ons
duidelijk geworden hoe het financieel in elkaar zit. Het is al eerder
gememoreerd, het gaat ons zelf ook geld kosten, maar de WD-fractie heeft
al sinds jaar en dag gepleit voor een politiepost in de binnenstad. Wij
gaan zonder meer akkoord met dit voorstel.
Mevrouw Visser: Mijnheer de voorzitter, akkoord met de toelich
tingen op de financiën. Mijn fractie had zich geen betere lokatie voor
een politiepost kunnen wensen. Over het belang daarvan wordt hier ge
steld: de bereikbaarheid van en naar de burgers zo kort mogelijk; betere
mogelijkheden om politie-activiteiten in de binnenstad vorm te geven en
versterkt politie-optreden bij bijzondere gebeurtenissen. Zaken waar mijn
fractie van harte achter staat.
Wat mijn fractie betreft is er nog een enkele vraag overgebleven.
Wat zijn de consequenties voor de organisatie? Twee posten vereisen extra
menskracht en kosten ook meer. Overheadkosten zijn niet meegenomen in
de plannen. Is daar rekening mee gehouden? Ook moet het niet ten koste
gaan van de wijkagenten, die zijn al vaak genoeg uit hun wijk. De poli
10
tiepost mag geen kantoorfunctie krijgen wat mijn fractie betreft.
De hear Bilker: Foarsitter, de earste sin fan de riedsbrief sprekt
fan in lang besteande winsk fan de polysje om in polysjepost yn de bin-
nenstêd te festigjen. Dy winsk libbet sünt in oantal jierren ek by de
CDA-fraksje. Ien en oar is ek ferwurde yn it beliedsplan fan de polysje.
No leit hjir foar üs in konkrete ynfulling fan dy winsk. Yn de Kommisje
Iepenbiere Oarder is der twa kear oer redendield, lykas ek nochris yn de
Kommisje foar Stedsüntwikkeling
Yn ferskate opsichten is it in goede saak dat der in polysjepost
yn de binnenstêd sit. De berikberheid polysje-boarger kin sadwaande sa
koart mooglik realisearre wurde. Mei dat ütgongspunt is de CDA-fraksje
it iens
Mar dan dogge him op dit momint ünderskate üntjouwings foar, lykas
de reorganisaasje fan it amtlik apparaat en it ta stén kommen fan it
stedskantoarDêrtroch komt de eardere hoofdwacht frij. Dat soe in
gaadlik ünderkommen wêze foar in polysjekantoar yn de binnenstêd. De
polysje hat dêr yn totaal 1,4 miljoen foar beskikber. Mar omt de
hoofdwacht net earder beskikber is as 1 jannewaris 1993, moat tydlik
earne oars ünderdak fün wurde en dat kostet 300.000,-- en dan nochris
750.000,-- foar ynrjochting en oanpassing. Ik ha der no gjin ferlet
mear fan om al dy rekkensomkes te besprekken; yn de Kommisje Iepenbiere
Oarder is dat sifermateriaal besprutsen.
De fraach is en bliuwt: is dit resultaat it uterste dat üt de
ünderhannelings helle wurde koe? Dy fraach stelle is fansels op dit
momint wat oerstallich want it kolleezje sil fêst sizze dat dit it yndie
wie. De fraach moat dan ek oars steld wurde: hat it kolleezje - en no
fannejün de ried - dit der foar oer? Op himsels is de ferkeap net in
staaltsje fan keapmanskip as jo inkeld en allinnich sjogge nei de sinten.
Mar yn dit soarte fan saken spylje oare oerwegings in belangryke rol en
dat jout by de CDA-fraksje de trochslach. De fraach is ommers ek: kinne
wy de hoofdwacht oan oare gegadigden ferkeapje? Wa binne dat dan en foar
hokfoar bedrach soe dat dan kinne? Wy helje der mei dizze saak net
geweldige winst üt en wy sille ek net ferlies hawwenim ik oan. Der is
sprake fan in lytse netto-opbringst fan 200.000,--, omt de boekwearde
100000-bedraachtDan moat it allegearre wol neffens plan en tiidske-
ma ferrinne. It kin allegearre krekt, om it sa mar ris üt te drukken. Oer
de finansjele kant fan de saak is de CDA-fraksje net it meast te sprek-
ken, mar lykas al steld is, sjoen de ferkeapberheid fan dat pên, sjoen
it ütgongspunt de polysjepost yn'e binnenstêd en sjoen de oanleuning
tsjin it stedhüs, is de CDA-fraksje foar it beslüt omskreaun yn de
riedsbrief
In oar aspekt oan dit gehiel binne de üntjouwings by de organis-
aasje fan de rykspolysje en de gemeentepolysje yn de takomst. It begjint
him öf te tekenjen dat der ien organisaasje komt, werby de klam op it
regjonale komt te lizzen en yn Fryslan seis provinsjale. Yn dy takomstige
stuktuer lizze neffens üs fraksje ek mooglikhedenomt bepaalde taken
aansens mear yn dizze stêd konsintrearre wurde en dat freget seker mear
romte. Ik tink bygelyks oan de meldkeamer. Ek de rykspolysje hat der
11