dêr komt dan in x-bedrach de 3000-ienheid üt - ik skep dit no yn grutte halen - dan kin it wol sa wêze dat it net elts jier gelyk is. Boppedat is it sa dat it yn prinsipe de gemeente it frij stiet om rioelrjochten, öffalstoffenheffing en OGB as ien belesting op te setten. Op foarhdn binne wy dêr noch gjin foarstanner fan. Der is yn dit gehiel fansels gjin sprake fan ynkomstenpolityk, dat is ryksbelied. De gemeente docht allinnich oan frijskattingmar ek dat wurdt troch Den Haag hieltyd strakker oanlutsen, ha wy de yndruk. Dêrby moat de regeling dan sa wurde dat dit net ta grutte problemen liedet foar de minst draachkrachtigen. Dêr sille wy dan yndie ek oare groepen by belüke moatte. In oare soarch dy't üs op dit stuit bekrüpt, binne de plannen fan it kabinet Lubbers-Kok as it giet om de saneamde tuskenbalênsTroch de stiigjende ryksütjeften, belestingdruk, de tsjinfallende ekonomyske groei, mar foaral ek de grutte skuldenlêst, is de budzjetêre sitewaas je fan it ryk net neffens eardere ferwachtingsNeffens berjochten üt Haachske kringen giet it aansens om in besuniging fan rün 15 miljard. Ek dat sille de gemeenten fernimme. Minister Kok neamde ferline wike dat it mes yn de subsydzjes komt. Mar ek de spesifike ütkearings wurde fêst gauwer sanearre, mei tagelyk in reduksje op de totale som. Wy hawwe ek al heard dat men it bestjoersakkoard wat rommer ynterpetearje wol. Wat te tinken fan de suggestje om de Algemiene Bystênswet foar 20 h 302 troch de gemeenten seis behartigje te litten. It binne no noch allegearre losse kreten, dêr't straks fêst in grut part wier fan wurdt. Wat dat oanbelan- get is der stoarm op komst mei grutte gefolgen foar üs gemeentlik budzjet. Wy wolle graach, yn gearhing mei de niisneamde aspekten fan it totaal oan belestings, ek dit aspekt hjirby belüke. Want it giet om de totale belestingdruk foar de boarger. Wat is dan noch te akseptearjen7 Hoe tinkt it kolleezje op dizze üntjouwings yn te gean en dêr adekwaat op yn te spyljen? Ofslutend foarsitter, yn't foarste plak wolle wy graach dat it kolleezje mei in notysje komt dy't in ynsichtliker systematyk fan beles- tingheffings sjen lit. Dat it net sa is dat in belestingtaryf ta stan komt nei't fêst stiet wat der eigenliks foar bedrach binnen komme moat, mar earder oarsom, dat de ynkomste rüze wurde nei't in düdlike taryf- stelling fêststeld is. Op it twadde plak, dat ündersocht wurdt hokfoar systematyk men betinke moat om, as dat foardielerr biedtrioelheffingöffalstoffenhef- fing en OGB-heffing yn ien belesting ünder te bringen. Yn it tredde plak, hoe tinkt it kolleezje yn te gean op de Üntjou wings fanwege de budzjetêre sitewaasje fan it ryk, om sa de totale belestingdruk fan de boarger net al te negatyf ferinne te litten, yn gearhing dus mei de gemeentlike belestings? Fjirde, wy stimme yn mei alle ütstellen fan it kolleezje. Us konklüzje, foarsitter, de hear Jannsen hat dy al foarlêzen, is ek werom te finen yn de moasje dy't wy mei de PvdA-fraksje ynstjinje. De heer Bakker: Mijnheer de voorzitter, vanavond behandelen wij het voorstel tot aanpassing van de tarieven voor 1991. Er doet zich dit maal een ietwat bijzondere situatie voor. Wij dienen vanavond een besluit te 30 nemen over een deel van het beschikbare budget voor 1991, terwijl wij pas over een maand besluiten zullen nemen over het niveau van de uitgaven. Eigenlijk kan dat niet. Maar gezien de omstandigheden die tot deze constructie hebben geleid, maken wij er dit keer geen probleem van, alhoewel het wel vervelend is dat er vanavond eigenlijk geen inhoudelijke discussie gevoerd kan worden over het uitgavenniveau. Mijnheer de voorzitter, het is ons duidelijk geworden dat dit uitgavenniveau in 1991 volgens uw voorstel van een dusdanige omvang is dat u ons onder anderen adviseert de meeste tarieven en heffingen te verhogen. Over het algemeen zijn wij het wel eens met deze verhogingen, daar er iets concreets voor een al dan niet geheel kostendekkende prijs wordt aangeboden. Met betrekking tot de onroerend goedbelasting zijn wij iets terughoudender. Het betreft hier een algemeen dekkingsmiddel en zoals u weet is D66 geen voorstander van het zonder meer verhogen van de tarieven voor deze belasting. Indien daarvan sprake is, vinden wij dat je naar de burgers toe heel duidelijk zal moeten maken waarom dit echt niet anders kan. En die uitleg missen wij een beetje, maar wij kunnen ons er wel wat bij voorstellen. Gezien het feit bijvoorbeeld dat Leeuwarden op dit moment op tal van sectoren een sterke ontwikkeling doormaakt, die van strategisch belang geacht kunnen worden voor het handhaven van de concurrentiepositie van Leeuwarden in de komende decennia, acht de D66- fractie het verdedigbaar ten minste een prijs- en inflatiecorrectie toe te passen. Minder gecharmeerd zijn wij van het zonder meer verdisconteren van de niet gehaalde prognose met betrekking tot de woningvoorraad in het belastingtarief. Dit onder meer daar er een verband kan bestaan tussen de hoogte van het OGB-tarief en het achterblijven van de groei van de woningvoorraad. Verder vinden wij het aanpassen van de tarieven OGB op dit moment, gezien de commotie die is ontstaan naar aanleiding van de hertaxatie, minder gelukkig. Met name als je daarbij bedenkt dat wij in 1991 ook nog een keer geconfronteerd worden met een forse stijging van de kosten voor het verwijderen van ons afval. Om een lang verhaal kort te maken, de D66-fractie is van mening dat er een ietwat negatief beeld ontstaat omtrent het wonen in Leeuwarden. De prijs van het wonen in Leeuwarden vergeleken met de lasten die daarmee in de omliggende gemeente gemoeid zijn. Wij kunnen nu een gebaar naar de burgerij en het bedrijfsleven maken, door de tariefstijging iets te matigen en daarmee het beeld iet*L in positieve zin bij te stellen. Wij stellen daartoe voor, af te zien van de tariefaanpassingen die gebaseerd zijn op het niet halen van de hoeveelheid woningen in 1989 en de herwaar dering 1989. Per saldo zal het dan gaan om een bedrag van een kleine 5 ton. Hiertoe willen wij een amendement indienen. Dit amendement luidt als volgt: "De raad van de gemeente Leeuwarden, in vergadering bijeen op 17 december 1990, behandelende het voorstel tot het wijzigen van de onroerend goedbelastingen d.d. 29 november 1990, bijlage 299; besluit het concept besluit behorende bij bovenvermeld voorstel in die zin te wijzigen dat het tarief voor de gebruikers in 1991 "f 8,81" zal 31

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 1990 | | pagina 16