wethouder heeft het gehad over garages, de verhouding huishoudingza kelijk gebruik is fifty-fifty. Dat zakelijk gebruik zijn natuurlijk niet alleen garages, maar ook bedrijven en gemeentelijke gebouwen. Dat bete kent naar mijn idee, dat het plaatje in het voorbeeld van de PAL-fractie niet klopt. Ik waardeer het overigens zeer dat het zo consciëntieus is uitgewerkt, maar het merendeel van de opbrengsten moet komen van be drijfsleven en gemeente. Ik denk dat wij ons dat goed moeten realiseren. Wij krijgen dan als gemeente een sigaar uit eigen doos gepresenteerd en wij maken dan het bedrijfsleven het leven een stuk moeilijker. Het zijn deze consequenties die onze fractie er toe hebben doen besluiten om aan b. en w. te vragen dit voorstel te betrekken bij de discussienota die wij, zoals de wethouder heeft toegezegd, in mei-juni a.s. in de commissie krijgen. Ik zou dan ook de PAL-fractie willen verzoeken deze motie in te trekken en die discussie af te wachtend Als de PAL-fractie dat niet doet, wijzen wij die motie af. Dan de eerste motie van de PAL-fractie. In deze motie vraagt zij het rijk te verzoeken heffing naar draagkracht op gemeentelijk niveau mogelijk te maken. Ik heb in mijn eerste verhaal gezegd dat wij het problematisch vinden zoals de situatie nu is voor mensen die net boven de kwijtscheldingsnorm zitten. Het is een beetje alles of niets. Je krijgt die kwijtschelding of je krijgt haar niet. Naar mate het bedrag van de heffing hoger wordt, betekent dat dus dat het voor de mensen die daar net boven zitten steeds problematischer wordt. Het nadeel van heffen naar draagkracht is aan de andere kant, dat wij vinden dat in het milieu beleid de vervuiler betaalt, goed zichtbaar moet blijven en dan krijg je een uitstrijking van die bedragen, helemaal naar draging. Dat wordt een hele geleidende schaal in plaats van helemaal kwijtschelding, half kwijtschelding of dat type maatregelen. Wij worden nu geconfronteerd met deze toch wel belangrijke beleidswijziging tot nu toe. Wij zouden de PAL- fractie willen vragen om deze motie nu niet voor te leggen, maar tot de algemene beschouwingen te wachten, omdat wij graag een aantal conse quenties van deze motie nader willen uitzoeken. De hear Bilker? Foarsitter, de wethaider hat tige düdlik op alle aspekten it wurd fierd en is dêr goed op yngongen. Ynhêldlik ha wy dêr op dit stuit net sa folie mear oer te freegjen. Hy hat ek üt namme fan it kolleezje tasein de aspekten fan de moasje fan de PvdA- en CDA-fraksje mei te nimmen. Der komt yndie in diskusjenotysje Wat ek hiel wichtich is foar üs fraksje, dêr't de wethaider op yngongen is, is om de öffalstoffenheffing eventueel as dat kinne soe te differinsjearjen. Hy hat sein dat dat net sa ienfaldich is, mar binnen de tsjinst wurdt dat besjoen. Wy fine dat in positive üntwikkelingAs dat kinne soe, soe dat in posityf ynstrumint wêze. Ik wol koart even yngean op de ferskate moasjes. De fraksje fan D66 is it eigenliks wol iens mei de ferheging, ütsein it aspekt fan it oantal wennings. Want, sa seit de D66~fraksjewy wolle in gebear meitsje, it byld fan Ljouwert nei büten ta is al net sa posityf. Ik sei dat wy just mei dit ferhaal woenen dat wy dit net befestigje moatte en ik konstatearje dochs spitigernöch dat de fraksje fan D66, en net allinne dy fraksje, dat dochs wer min of mear befestiget. Dat is neffens üs hielendal net oan'e oarder, it giet hjir om trochberekkenings Ek it aspekt fan de D66-fraksje oer de kwantiteit wennings, dan wurdt wol sein it giet per saldo om 500.000,-- en dat sil wy dan wol earne oars wei helje kinne, mar nei üs betinken docht dat wol in te grutte oanslach op de algemiene reserve, wat wy üs op dit momint net permitearje kinne. Der is fansels dochs altyd sprake fan in tekoart oan ynkomsten. De moasje fan de WD-fraksje komt üs wat nuver oer. Sa'n kar is eigenliks hielendal net oan'e oarder. Wat leveret dit nammentlik konkreet op? It is in maklike kar, boppedat mienden wy dat de WD-fraksje tsjin de bou fan it swimbad stimd hie, dus dan komt dit ek wat yn in oar deiljocht te lizzen. Mar it is in ütstel fan in ynfestearring fan in jier en dat leveret docht op'en duer neat op. Ek by de WD-fraksje stelle wy de fraach, dat it hjir giet om in trochberekkening fan in ynflaasje en ik haw noch net it antwurd fan de WD-fraksje heard op wol it trochberek- kenjen fan de leanen, de rinte en prizen. Dat is dochs in hiel ekonomysk meganisme yn dit lên en net allinne yn dit lên, mar ek yn oaren lannen, ynklusyf Ingeltn. Mefrou Waalkens hat ek even in fergelyk lutsen mei de stêd Swol as it giet om de parkeartariven. Der is fansels ien grandioos ferskil tusken Swol en Ljouwert. Ljouwert hat in persintaazje wurkgelegenheid fan 26Z fan hiel Fryslên, dêrtroch giet fansels in enoarm soart ferkear deis Ljouwert yn en üt, dat hat Swol net. Dat skeelt enoarm, boppedat fyn ik dat as je in fergeliking mei in stêd as Swol dogge, je dan fansels ek Amerfoort, Gouda as wit ik wat foar stêd nimme kinne en dan kom je wer yn in hiel oare fergeliking te lêne. Dan kom ik by de moasje fan de PAL-fraksje. Dêr stiet yn om yn VNG- ferbên te freegjen dochs noch ris even te sjen nei it draachtkracht- begjinsel, as ik it sa ütdrukke mei. Wy fine, en dat ha wy ek yn de moasje mei de PvdA-fraksje ünder wurden brocht, dat je dat earst seis ris yn in ündersyk ünderbringe moatte en dan dêr yntern yn de ried ris in diskusje oer haide moatte. Wy ha, foaral op dit stuit der gjin ferlet fan om dizze moasje oan te nimmen. Wy wolle dat earst seis bestudearje. Boppedat wolle wy der by sizze, dat de gemeente op dit stuit gjin foech hat foar in ynkommenbelieddat is ryksbelied. Yn de twadde moasje wurdt eigenliks de hiele struktuer, as ik it sa sizze mei, oerhoop helle. Dat^bedoel ik dan net negatyf. Ik fyn it hiel konstruktyf dat de PAL-fraksje mei dizze foarstellen komt. Wy hawwe der yn it wykein ek in flinke stüdzje nei makke, mar wy binne it der dochs net mei iensWy fine dat ien fan de wichtichste punten eigenliks net opgiet, minsken dy't in bepaald hüs fan in bepaalde taksaasje hawwe en dat der dan fuort in link lein wurdt mei harren ynkommen. Dat hoecht altyd lang net sa te wêzen. It is in kar fan minsken seis. Ik tink dat in oerheid lykas in gemeente dy kar net altyd folgje moat. Boppedat is it ek nochris sa dat, ik wol in foarbyld neame, in hüs dat taksearre is op 170.000,-- dan nochris ekstra oer de ferheging fan de öfrüne jierren hinne yn it foarstel fan de PAL-fraksje 116,95 betelje moat en dat rint dan dêrnei mei in hüs fan 200.000,al hiel fluch op. Wy fine dat net sa fanselssprekkend. 49

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 1990 | | pagina 25