houden, dat het hier een verzorgingsgebied-betreft van 60 a
8 0 duizend inwoners die anders zeker naar Groningen zullen
uitwijken. Bovendien vind ik dat je het begrip "open stad"
geweld aan doet, als je die ene kant van de stad volledig
afsluit
Wij gaan akkoord met de Structuurschets Leeuwarden, open
stad.
Nogmaals, voor ons betekent een open stad in dit verband
ook bereikbaarheid. Dit laat in Leeuwarden nogal wat te
wensen over. Als wij de ambitie hebben een knooppunt te
willen zijn en wij ons daarmee ook geprofileerd hebben, dan
moeten wij toch wat bereikbaarheid betreft geen nieuwe ont
wikkelingen in de weg willen staan. Ik hoorde vanavond op
de radio dat buitenlandse investeerders Nederland mijden
vanwege de fileproblematiek. Overwogen zou moeten worden
toch wat extra ontsluiting te maken richting onder andere
de DrachtsterwegWij hebben niet de illusie dat files zul
len worden opgelost, als men met de auto komt moet men maar
enig ongemak voor lief nemen. Maar als er minimaal 1.000
tot 1.500 woningen bijgebouwd gaan worden, dan hebben wij
onzes inziens te weinig rekening gehouden met de ontslui
ting voor de beoogde nieuwe wijken.
Ik verschil met de heer Beers van mening, ik denk dat het
goed is dat wij niet in deze vooraan staan met autoloze
wijken.
Wij hebben begrepen dat op het gebied van de gehele binnen
stad nog nadere invulling mogelijk is, dat eigenlijk "al
les" nog mogelijk is. Vandaar dat wij ons nu tot de hoofd
lijnen van de structuurschets beperken.
De WD-fractie ziet in deze schets een visie op de toekomst
en een aanzet tot verdere planvorming, een planvorming die
ons zonder meer aanstaat. Ook wij hebben dat in de commis
sie al gezegd en steunen hierin het betoog van de heer Bil
ker dat de dorpen, met name dat Wirdum, een goede aantak-
king houden.
Overigens verbaast het ons absoluut niet dat de Anne Vonde-
lingweg rood ingekleurd wordt.
Wij hopen te zijner tijd getuige te moge zijn van deze toch
wel ambitieuze plannen.
De heer Stoker: Na alles wat hier al over gezegd is, zal ik
het kort houden.
Er ligt hier een visie waar wij verder mee kunnen. Wij ho
pen dat het komende stadsdebat de betrokkenheid van velen
met deze stad en met de toekomstvisie alleen maar zal ver
groten
18
De hear De Jong: Foarsitter, de antwurdnota- hat op in soart
fragen antwurd jün en de structuerskets is no düdliker ün-
derboud wurden. In oantal krityske kanttekenings ek fan üs
kant, sille opnaam wurde yn de definitive skets.
Bliid binne wy mei de fisy op de yntrees fan de stêd, it
oanpassen fan de tekst foar wat it MTC en Ljouwert Airport
oanbelanget en it oanjaan fan ekologyske ferbiningssönes en
üs doarpen op de kaart. Bliid binne wy mei de yntinsje dat
by it üntwikkeljen fan plannen rekken halde wurde sil mei
lanskiplike kenmerken en karakteristike bebouwing. Dochs
bliuwe der noch in pear punten lizzen dêr't wy wat mear
muoite mei hawwe
Sa as in soart minsken hawwe wy fraachtekens set by de om-
fang fan ütwreidingsplannen en it mooglike trasee fan de
saneamde heak om Ljouwert. Foar wat de heak oanbelanget, yn
it earste plak seagen wy it leafst in opwurdearring fan de
hjoeddeiske sitewaasje. In soarte nul-plus alternatyf. Foa-
ral ynjün troch it feit it iepen Middelsee- en goed lanbou-
gebiet te sparjen en de hege kosten fan oanlis en de need-
saak dy't der noch net is. De heak stiet ommers net yn it
"MIT" (it Meerjarenprogramma Infrastratuur en Transport)
In wurkgroep moat de oerheid op oare gedachten sette. As
dit slagget en de needsaak fan de ferbining ek üs düdlik is
en de benoadigde finansjes wurde meilevere, dan soe üs op-
sje in tuskenfoarm wêze fan alternatyf 3 en 4 fan de ant
wurdnota. It trasee hat dan in winske öfstan ta de doarpen
yn Menameradiel en minder iepen romte wurdt trochsnijd. De
bocht soe healwei Hemriksein en Werpsterhoeke op de Waldwei
oanslute kinne. It üntwikelingspotentsjeel fermindert wat,
mar dat sjogge wy net as in probleem, sjoen de enorme ünt-
wikkelingsmooglikheden dy't der binne yn it kader fan de
Westergosöne
Yn de struktuerskets wurdt sprutsen oer de ferbreding fan
it oanbod fan terreinen foar bedriuwsfestigingWy binne it
iens mei de konklüzje dat op koarte en middellange termyn
it Westergopark it meast logysk en helber is foar de sa
neamde heechweardige bedriuwen en op termyn dan by de Werp
sterhoeke. Litte wy üs liede troch konkrete oanwizings, dat
der indie behoefte is oan bepaalde lokaasjes en dat der yn
oerienstimming mei de behoefte fasseard wurke wurdt. Ek
moat goed sjoen wurde nei yndüstrygebieten earne oars yn de
provinsje. Sjoen it feit dat bedriuwen yn de gemeente Ljou
wert it grutste diel fan de beropsbefolking fan de omliz-
zende gemeenten oan it wurk haldt, soe hjir ek jild en
amtlike enerzjy wei komme moatte.
It GDV-belied.
It oanwizen fan de Snekertrekweg as GDV-gebiet (grootscha
lige detailhandel en volumineuze goederen) is yn üs eagen