Blad 14 Verslag van de raadsvergadering van 19 en 28 juni 2000 je, sloop en ferfangende nijbou, kombinearre mei in tal maatregels op sosjaal gebiet en in goede hanthaveningDit ütgongspunt, dat it bewennersplan Vegelin Vitaal hie en ek it gemeentlik projektburo, resultearre yn in kompromismo- del, dat ütgong fan in matige sloop. De frustraasje by de bewenners, dy't altyd goed meitocht hawwe, en miskien ek wol by guon gemeentlike amtners, is düdlik as it kolleezje hjir in streek troch hellet. Jo witte dat wy altyd hoeden omgean wolle mei grutte sloopplannenDer moat genöch goed- keape wenromte bliuwe, dy't kwalitatyf goed is en wêr't ek yn de takomst ferlet fan wêze sil. It plan Vegelin Vitaal, mei mooglik wat lytse oanpassings, spilet hjirop yn. De boukundige steat fan in soad hüskes skynt noch hiel aardich te wêzen en docht net ünder foar oare stedsdielen. In oar aspekt is wat te dwaan mei de eigners/hierders, dy't har wennings ferlitte moatte, benammen de eigner/bewenner sil it bokje wêze. In nij hüs yn de wyk sil wierskynlik net helber wêze en yn it Rode Dorp sille, sa't it liket, gjin huzen beskikber wêze. Oer de finansjele, mar ek de emosjonele aspekten ha we al in soad brieven, tillefoantsjes en e-mails han. De wethalder hat it oer 'maatwerk' en in kansencoach' dy't minsken helpe moat by werhüsfesting, mar hy hat noch nea konkreet dit flak düdlik meitsje kind. Wat bliuwt is de rol fan de bewennerskommisje yn it ferfolch. Op hokker flak sil de wethalder wol lusterje nei de bewenners? Is dat ek op it flak fan hokker huzen dan it best fuort kinne en wat der- foar yn it plak komme kin? En is der al düdlikens oer hoe it maatwurk ek finansjeel besjoen der ütsjen sil? Wat de Potmarge oanbelanget is üs opfetting dat it minimum- bebouwingssenario ek it maksimumsenario is. Sawol it sa- neamde 'Groene Long'-motyf as ut histoaryske motiven - it wie de oergong fan de stêd Ljouwert nei it doarp Huzum - soene it gebiet sa iepen mooglik halde moatte. Comenius moat yn üs eagen har unylokaasjegedachte falie litte en se sykje nei in alternatyf dat passend by har üt- gongspunten en identiteit is. In lytse ynwreiding op it hjoeddeiske plak is besprekber. Op it gebiet Parkhove sjog- ge wy letter leaver wennings ferskinen. As léste woe ik noch wat sizze oer de finansjele ünderbou- wing. Dy is noch hieltyd as tsjokke mist. De getallen, foar safier der getallen wiene, neamd yn in eardere ferzje fan it wykplan, binne sawat ferdübele. Nearne wurdt üs düdlik makke wat it de gemeente no üngefear kostje sil en wat de relaasje is tusken it tal te slopen wennings yn Vegelin en mooglik ferlies oan subsydzjejildenWe ha gjin inkeld yn- sicht yn alternative senario's. Ja, yn it wykplan fan be wenners en SVK, dat dan ek noch it goedkeapst wêze soe. It wurdt no in kwestje fan it beslüt wurdt no naam en gean- dewei sil düdlik wurde wat it allegear kostje sil. Wannear kin de wethalder üs de earste rekkeneksersysjes sjen litte, Blad 15 Verslag van de raadsvergadering van 19 en 28 juni 2000 wêryn heldere yndikaasjes jün wurde kinne oer kosten en opbringsten en dekkings? Der binne yn it plan fansels ek saken wêr't wy it hielendal mei iens binne, dy haw ik no dan ek net neamd, mar de wich tige punten, dy't ik saniis opneamde, dogge üs besluten dat wy net akkoard gean kinne mei dit wykplan. Meneer Drewel: Voorzitter, in de commissie hebben wij al positief geadviseerd over dit plan. Ik ga niet in op wat wij daar toen allemaal gezegd hebben, ik wou het beperken tot een paar algemene punten. Het viel op, ook in de commissie, dat het accent kwam te liggen op de sloop van woningen. Hoe begrijpelijk op zich ook, want de sloop is voor bewoners ingrijpend. Maar het leek net of sloop het doel was van de gemeentelijke poli tiek, terwijl het eigenlijk een middel is om een bepaald doel te bereiken, namelijk herstel van het evenwicht in de woningvoorraad en het creëren van een goed woon- en leef klimaat. Daarom ga ik even terug naar het doel. Voor het doel wil ik ook graag terug gaan naar de werkcon ferentie van 3 oktober 1997, de uitdaging, gehouden in het Oranjehotel. Die dag kan als een trendbreuk worden gemar keerd in het denken van de politiek en andere betrokkenen op het gebied van de Leeuwarder volkshuisvesting. De be trokken deelnemers en participanten zaten op één lijn, dat was uniek in de Leeuwarder volkshuisvestingwereld. Wij durfden dus wel. Er was grote mate van eensgezindheid over de richting, het strategische doel werd duidelijk gemar keerd. Gekozen werd zelfs voor het zwaarste scenario, num mer 5, een keuze om een kwaliteitsprong te maken op het terrein van de volkshuisvesting met name in de achter standsgebieden. Het thema Stedelijke Vernieuwing werd daar ook geplaatst in een bredere context, niet alleen voor wat betreft de beleidsvelden in het kader van het Grote Steden Beleid, maar ook breder in regionaal verband. Er werden scherpe analyses gemaakt. Volkshuisvestingbeleid is niet alleen een Leeuwarden zaak, het raakt ook de omliggende gemeenten en de regio evenzeer, het is een zaak van het stadsgewest geworden en de woningmarkt moest worden her steld Nu dat was een werkconferentie, zeg maar een congres. Maar op een congres worden geen concrete besluiten genomen, heb ik eens een landelijke politicus horen zeggen. Duidelijk is wel dat dit congres medebepalend is geweest voor de verder te volgen koers, dat was de eerste stap. De stedelijke ver nieuwing heeft bij onze fractie en partij hoog op agenda gestaan. In de periode voorafgaand aan de verkiezingen heb ben wij dit steeds aan de orde gesteld. Bij het opstellen van het Bestuursprogram zijn we met z'n allen de rubrieken overgetrokken. Stedelijke herstructurering werd als speer punt opgenomen, een thema en doel dat dus breed gedragen

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 2000 | | pagina 8