Blad 14
Verslag van de raadsvergadering van 19 en 28 juni 2000
je, sloop en ferfangende nijbou, kombinearre mei in tal
maatregels op sosjaal gebiet en in goede hanthaveningDit
ütgongspunt, dat it bewennersplan Vegelin Vitaal hie en ek
it gemeentlik projektburo, resultearre yn in kompromismo-
del, dat ütgong fan in matige sloop. De frustraasje by de
bewenners, dy't altyd goed meitocht hawwe, en miskien ek
wol by guon gemeentlike amtners, is düdlik as it kolleezje
hjir in streek troch hellet. Jo witte dat wy altyd hoeden
omgean wolle mei grutte sloopplannenDer moat genöch goed-
keape wenromte bliuwe, dy't kwalitatyf goed is en wêr't ek
yn de takomst ferlet fan wêze sil. It plan Vegelin Vitaal,
mei mooglik wat lytse oanpassings, spilet hjirop yn. De
boukundige steat fan in soad hüskes skynt noch hiel aardich
te wêzen en docht net ünder foar oare stedsdielen.
In oar aspekt is wat te dwaan mei de eigners/hierders, dy't
har wennings ferlitte moatte, benammen de eigner/bewenner
sil it bokje wêze. In nij hüs yn de wyk sil wierskynlik net
helber wêze en yn it Rode Dorp sille, sa't it liket, gjin
huzen beskikber wêze.
Oer de finansjele, mar ek de emosjonele aspekten ha we al
in soad brieven, tillefoantsjes en e-mails han.
De wethalder hat it oer 'maatwerk' en in kansencoach' dy't
minsken helpe moat by werhüsfesting, mar hy hat noch nea
konkreet dit flak düdlik meitsje kind. Wat bliuwt is de rol
fan de bewennerskommisje yn it ferfolch. Op hokker flak sil
de wethalder wol lusterje nei de bewenners? Is dat ek op it
flak fan hokker huzen dan it best fuort kinne en wat der-
foar yn it plak komme kin? En is der al düdlikens oer hoe
it maatwurk ek finansjeel besjoen der ütsjen sil?
Wat de Potmarge oanbelanget is üs opfetting dat it minimum-
bebouwingssenario ek it maksimumsenario is. Sawol it sa-
neamde 'Groene Long'-motyf as ut histoaryske motiven - it
wie de oergong fan de stêd Ljouwert nei it doarp Huzum -
soene it gebiet sa iepen mooglik halde moatte.
Comenius moat yn üs eagen har unylokaasjegedachte falie
litte en se sykje nei in alternatyf dat passend by har üt-
gongspunten en identiteit is. In lytse ynwreiding op it
hjoeddeiske plak is besprekber. Op it gebiet Parkhove sjog-
ge wy letter leaver wennings ferskinen.
As léste woe ik noch wat sizze oer de finansjele ünderbou-
wing. Dy is noch hieltyd as tsjokke mist. De getallen, foar
safier der getallen wiene, neamd yn in eardere ferzje fan
it wykplan, binne sawat ferdübele. Nearne wurdt üs düdlik
makke wat it de gemeente no üngefear kostje sil en wat de
relaasje is tusken it tal te slopen wennings yn Vegelin en
mooglik ferlies oan subsydzjejildenWe ha gjin inkeld yn-
sicht yn alternative senario's. Ja, yn it wykplan fan be
wenners en SVK, dat dan ek noch it goedkeapst wêze soe.
It wurdt no in kwestje fan it beslüt wurdt no naam en gean-
dewei sil düdlik wurde wat it allegear kostje sil. Wannear
kin de wethalder üs de earste rekkeneksersysjes sjen litte,
Blad 15
Verslag van de raadsvergadering van 19 en 28 juni 2000
wêryn heldere yndikaasjes jün wurde kinne oer kosten en
opbringsten en dekkings?
Der binne yn it plan fansels ek saken wêr't wy it hielendal
mei iens binne, dy haw ik no dan ek net neamd, mar de wich
tige punten, dy't ik saniis opneamde, dogge üs besluten dat
wy net akkoard gean kinne mei dit wykplan.
Meneer Drewel: Voorzitter, in de commissie hebben wij al
positief geadviseerd over dit plan. Ik ga niet in op wat
wij daar toen allemaal gezegd hebben, ik wou het beperken
tot een paar algemene punten.
Het viel op, ook in de commissie, dat het accent kwam te
liggen op de sloop van woningen. Hoe begrijpelijk op zich
ook, want de sloop is voor bewoners ingrijpend. Maar het
leek net of sloop het doel was van de gemeentelijke poli
tiek, terwijl het eigenlijk een middel is om een bepaald
doel te bereiken, namelijk herstel van het evenwicht in de
woningvoorraad en het creëren van een goed woon- en leef
klimaat. Daarom ga ik even terug naar het doel.
Voor het doel wil ik ook graag terug gaan naar de werkcon
ferentie van 3 oktober 1997, de uitdaging, gehouden in het
Oranjehotel. Die dag kan als een trendbreuk worden gemar
keerd in het denken van de politiek en andere betrokkenen
op het gebied van de Leeuwarder volkshuisvesting. De be
trokken deelnemers en participanten zaten op één lijn, dat
was uniek in de Leeuwarder volkshuisvestingwereld. Wij
durfden dus wel. Er was grote mate van eensgezindheid over
de richting, het strategische doel werd duidelijk gemar
keerd. Gekozen werd zelfs voor het zwaarste scenario, num
mer 5, een keuze om een kwaliteitsprong te maken op het
terrein van de volkshuisvesting met name in de achter
standsgebieden. Het thema Stedelijke Vernieuwing werd daar
ook geplaatst in een bredere context, niet alleen voor wat
betreft de beleidsvelden in het kader van het Grote Steden
Beleid, maar ook breder in regionaal verband. Er werden
scherpe analyses gemaakt. Volkshuisvestingbeleid is niet
alleen een Leeuwarden zaak, het raakt ook de omliggende
gemeenten en de regio evenzeer, het is een zaak van het
stadsgewest geworden en de woningmarkt moest worden her
steld
Nu dat was een werkconferentie, zeg maar een congres. Maar
op een congres worden geen concrete besluiten genomen, heb
ik eens een landelijke politicus horen zeggen. Duidelijk is
wel dat dit congres medebepalend is geweest voor de verder
te volgen koers, dat was de eerste stap. De stedelijke ver
nieuwing heeft bij onze fractie en partij hoog op agenda
gestaan. In de periode voorafgaand aan de verkiezingen heb
ben wij dit steeds aan de orde gesteld. Bij het opstellen
van het Bestuursprogram zijn we met z'n allen de rubrieken
overgetrokken. Stedelijke herstructurering werd als speer
punt opgenomen, een thema en doel dat dus breed gedragen