Blad 8
Verslag van de raadsvergadering van 12 november 2001
De raad van de gemeente Leeuwarden,
in vergadering bijeen op 12 november 2001;
overwegende
dat ingaande 7 maart 2002 de Wet dualisering gemeenten in
werking treedt;
- dat is komen vast te staan dat er te weinig gelden op de
begroting 2002 zijn opgenomen voor de verandering die de
dualisering van het gemeentelijk bestuur met zich mee
brengt
- dat deze wet aanzienlijke gevolgen zal hebben voor het
functioneren va de raad en raadsleden enerzijds en het col
lege van burgemeester en wethouders anderzijds;
- dat er gezien de recente problemen met betrekking tot het
vroegtijdig vertrek van de burgemeester heeft aangetoond
dat een bezinning op de herijking van de bestuurscultuur-
en structuur noodzakelijk is;
spreekt uit:
1. de discussie over een herbezinning en mogelijke herijking
van de bestuurscultuur- en structuur zo spoedig mogelijk te
starten waarbij alle partijen die vertegenwoordigd zijn in
de gemeenteraad worden betrokken;
2. de discussie over de structuur voorshands te beperken tot
het al of niet instellen van een rekenkamer en de daarbij
horende taken alsmede de taken en rol van een in te stellen
griffiersbureau;
3. dat het noodzakelijk is de resultaten van de discussie
beschikbaar te hebben direct na de gemeenteraadsverkiezin
gen van 6 maart en alsdan bespreken in de Commissie Bestuur
en Middelen;
4 de formele besluitvorming over de gewenste veranderingen in
structuur te laten nemen door de raad, samengesteld op ba
sis van de verkiezingen van 6 maart 2002;
5. de financiële consequenties van de door de (nieuwe) raad
gewenste wijzigingen in het kader van de dualisering via
wijziging van de begroting 2002 t.z.t. te regelen;
en gaat over tot de orde van de dag."
Dizze moasje is ündertekene troch de hear Drewel en mysels.
In opmerking oer ynteraktyf bestjoer strykt ek mei de dualisaer-
ring. As ried hawwe we in dei oan ynteraktyf bestjoer bestege. Ien
fan'e wichtichste doelstellings is it op in ier tiidstip beheljen
fan'e boarger by de beslütfoarmingMei de wykpanels sette wy in
stap yn'e goede rjochting, al is wat öf te tingjen wurde op'e
demokratyske legitimaasje fan'e panels.
It ynteraktyf bestjoer is noch net yn alle beliedsterreinen
trochkringe. Wy neame yn dit gefal it ferpleatsen fan'e fuotbal-
ferieniging Blauw Wit. In grutte feriening mei sa'n 700 leden,
wêrfan in protte jeugdleden. Fjouwer jier lyn, noch yn foarige
riedsperioade, waard bekend dat Blauw Wit ferhüzje moast. No is
noch hieltyd net bekend wêr hinne. Wat it bestjoer fan'e klup wit,
Blad 9
Verslag van de raadsvergadering van 12 november 2001
wite se omdat se seis it inisjatyf nommen ha. Al is it frijwilli-
gerswurk, in grutte klup moat foarüt sjen, strategysk tinke. Dat
kin allinnich mei goede ynformaasje. Mar no fjouwer jier letter
litte se it der wat by hingje, om't se gjin düdlikens ha. In tige
slimme saak foarsitter. Benammen by wannear we betinke dat de
gemeente stribbet nei ynteraktyf bestjoer, it brüken fan iepen
planprosedueres en ynspraakmooglikheden lykas in referendumoarde-
ring
Wy steane der op oan dat der sa gau as mooglik in oplossing komt
en dat it oerlis mei Blauw Wit sa gau mooglik wer oppakt wurdt.
Wy meitsje üs soargen oer de finansjele posysje fan Ljouwert. Wy
sjogge dan net allinnich nei de sifers yn'e begrutting mar ek nei
de üntjouwing fan'e ekonomy. Sjogge we nei it mearjierrich
perspektyfdan binne twa jier slim negatyf en lit it léste jier
in lytse plus sjen. De septimber sirkulearre is noch net ferwurke.
Mar nei't we begrepen hoege we dér ek net it measte fan te
ferwachtsjen, om't ek it Ryk it tsjuster te moede is. Der is net
folie foar nedich of ek it léste jier fan de mearjierrenprognose
wurdt negatyf.
De CDA-fraksje is fan betinken dat we net wachtsje moatte op
problemen, mar no al neitinke moatte oer hoe't it oars kin. Wat üs
oanbelanget giet it dan net allinnich om'e finansjele posysje fan
Ljouwert, mar ek om de mooglikheden foar de ried om in kar meitsje
te kinnen.
Sjogge we nei de strukturele finansjele romte op'e begrutting, dan
stelle wy fêst dat omtrint al it jild 'fêst' sit. De gemeente hat
hjirtroch gjin finansjele slachkracht mear. Dêrtroch üntbrekt it
ek oan fleksibiliteitRomte om yn te spyljen op maatskiplike
behoeften is der amper. Wy hawwe ek gjin stille reserves dy't we
oansprekke kinne. Ferskate oandielepaketten (SKL, NUON) binnen
ferkocht en de opbringst ha we al ynset yn'e begrutting. Der lizze
ek risiko's at it giet om it efterstallich ünderhald. En net
ferjitten it skoalle-ünderhald en de net lykwichtige ófskriu-
wingstermyn fan'e skoallen. Op it efterstallich ünderhald kom ik
noch wer werom.
Ljouwert stiet der op himsels net min foar. Mar dat is mei in
gefolch fan it ferkeapjen fan oandielen, wêrtroch de finansjele
posysje fan'e gemeente Ljouwert ferbettere is. Ek it tanimmen fan
it accres yn it gemeentefüns en it feit dat ferskate plannen
letter ütfierd wurde dan mei rekkene is, smyt jild op. Ik ferwiis
wat dat oanbelanget nei de risseltaten fan'e gemeenterekkens fan'e
öfrüne jierren.
Wy binne net wis fan'e takomst, we binne bot öfhinklik fan it ryk.
Us eigen belestingynkomsten berinne likernóch sa'n 13% fan'e
totale ynkomsten op'e begrutting. De oare reguliere ynkomsten en
subsydzjes foar ynvestearings komme fan it ryk, dan wol üt'e
algemiene ütkearing, dan wol troch doelütkearingsDe hichte
hjirfan wurdt mei bepaald troch de ekonomyske sitewaasje.