Blad 24
Verslag van de raadsvergadering van 6 oktober 2 0 03
Der wurdt steld dat de kapasiteit oanpast wurde moat oan de
feroarjende behoefte. Mar wy moatte üs ek realisearje dat
de aide binnenstêd kwetsber is en dat net alles opoffere
moat wurde oan de moderne tiid. Neffens argeologen is it
tsjerkhóf in toplokaasje. Hoe wis is it autofrij wêzen fan
it plein op termyn? Dat soe op it Saailan ek, mar no kinne
de auto's frij parkeare. It is in grutte skande. Wy hawwe
grutte fraachtekens by it finansjele plaatsje. Yn de
taljochting by de stikken jout it kolleezje ta dat der yn
it begjin mar in besettingsgraad fan 15 prosint wêze sil.
Dan binne wy benaud dat it Westerpark en de Fügelwyk in
soad auto's opfange meie. It is te gek foar wurden dat mei
in preprioriteit de takomst lein wurdt fan sa'n 2 miljoen
euro foar de werynrjochting fan it plein.
Dêrom komme wy mei in amendemint oer dy werynrjochting fan
it plein.
"De ried fan de Gemeente Ljouwert,
byelkoar op moandei 6 oktober 2003;
dy't de 'Realisatie van een parkeergarage onder het
Oldehoofsterkerkhof (kenmerk 17807 dp)besprekt;
oerweagj ende dat
de finansjele situaasje en de reserves fan de Ge
meente Ljouwert sadanich binne, dat tige kritysk nei
de kosten sjoen wurde moat;
- dat it de fraach is yn hoefier de werynrjochting fan
it plein op it Aldehoustertsjerkhöf (Oldehoofster
kerkhof) as in Strategysk project neffens it SIOF
sjoen wurde kin;
- de ünderbouwing en opbou fan 2,4 miljoen oan kos
ten foar werynrjochting yn it stik net foldwaande
werjün is;
- oer in pear jier, by geunstiger omstannichheden, al-
tyd noch in oar beslüt nommen wurde kin;
Beslüt
om by de werynrjochting fan it plein op dit stuit net
üt te gean fan it 1Masterplan openbare ruimte Binnen
stad Leeuwarden'en dêrmei gjin romte te sykjen yn de
begrutting fan 2005 of it SIOF, sadat omtrint 2 mil
joen besparre wurdt."
Noch even fierder oer de finansjele stan fan saken. Wy fine
de begrutting ek net echt wetterticht. Der is ek noch in
diskusje oft de CV/BV Parkeargaraazje no 28 of 30 tüzend
per parkearplak betelje moatte. En twa tüzend euro kear 525
plakken is mear as 1 miljoen euro. Dat bedrag stiet dus
fier of fan de bydrage fan de CV/BV Parkeargaraazje
Leaver sjogge wy, en ik kin my oanslute by wat de SP-
fraksje krekt sein hat, dat de parkearmiddels ynsetten wur
de foar noch trije transfearia büten de ring tusken Ljou
wert en Stiens by de Griene Stjêr.
Blad 25
Verslag van de raadsvergadering van 6 oktober 2 0 03
De heer Elzinga (D55)Ik heb met de frisse blik van een
nieuwkomer tegen deze kwestie aangekeken. De FNP-fractie
stelt heel terecht dat wij in het verleden in principe geen
problemen hebben gehad met een kleinere parkeergarage op
die plek maar een parkeergarage van deze omvang is mij toch
iets te veel van het goede. Ook wij zijn gevoelig voor
nieuwe inzichten. Ik constateer dat er weliswaar nu vol
doende parkeerplaatsen zijn, maar dat zegt nog helemaal
niets over de toekomst. Er wordt een tekort aan parkeer
plaatsen verwacht, maar wij weten niet waar die verwachting
op gebaseerd is. Wij stellen vast dat wij liever geen par
keergarage van deze omvang op die plek willen hebben. Be
langrijkste motivering is de financiering en wij verwachten
niet dat de parkeerbehoefte zodanig zal toenemen dat die
garage ooit rendabel zal worden.
Wij zijn voor het autovrij maken en het herinrichten van
het Oldehoofsterkerkhofmaar tegen het aanleggen van een
parkeergarage op die plek, omdat er voldoende alternatieven
voor parkeren zijn en zien wel degelijk een rol weggelegd
voor een parkeergelegenheid bij het Bristol gebouw.
Reagerend op de SP, ja wij zijn natuurlijk ook voorstander
van Transferia, maar wij denken niet dat je daarmee kan
voorkomen dat de binnenstad autoluw wordt. Dat is een idee
wat volgens mij niet haalbaar isOns standpunt en overwe
gingen hebben we op ruime schaal bekend gemaaktIk ga ze
nu niet allemaal herhalen. In de kern komt het er op neer,
herinrichting van Oldehoofsterkerkhof prima, al dan niet
het feit dat wij graag alternatieven zien.
(De heer J. Van der WalMag ik misschien vragen aan meneer
Elzinga waarom hij niet inziet dat Transferia het aantal
auto's in de binnenstad zal doen verminderen? Ik denk dat
als je inderdaad, wat meneer Posthumus ook al aanhaaldenu
bij de FEC-bus ziet, wat een groot succes is, dat er heel
veel mensen hier hun auto parkeren en vervolgens met de bus
naar de stad toe gaan. Op het moment dat je het uitbreidt
krijg je minder auto's in de stad. Dat lijkt mij een heel
simpel één-tweetje.
Dat klopt, dat is een juiste redenatie, lijkt mij. Maar je
kunt natuurlijk niet voorkomen dat mensen alsnog doorrijden
naar het centrum van de stad.
(De heer J. Van der WalMaar met het aanbieden van par
keerplaatsen biedt je ook ruimte voor auto's om naar de
binnenstad te gaan. Dus hoe meer parkeerplaatsen, hoe meer
auto's in de binnenstad. Elk aanbod schept zijn eigen
vraag.
De heer Stoker (CU)Wij als Christenunie stemmen in met
het voorstel, zoals het voor ons ligt. Het is een feit dat
wij liever gekozen hadden voor een kleinere garage, net zo
als de D56-fractie eertijds ook. Dat deden wij omdat wij
graag andere ontwikkelingen zoals de Klanderij niet naar