Blad 24 Verslag van de raadsvergadering van 6 oktober 2 0 03 Der wurdt steld dat de kapasiteit oanpast wurde moat oan de feroarjende behoefte. Mar wy moatte üs ek realisearje dat de aide binnenstêd kwetsber is en dat net alles opoffere moat wurde oan de moderne tiid. Neffens argeologen is it tsjerkhóf in toplokaasje. Hoe wis is it autofrij wêzen fan it plein op termyn? Dat soe op it Saailan ek, mar no kinne de auto's frij parkeare. It is in grutte skande. Wy hawwe grutte fraachtekens by it finansjele plaatsje. Yn de taljochting by de stikken jout it kolleezje ta dat der yn it begjin mar in besettingsgraad fan 15 prosint wêze sil. Dan binne wy benaud dat it Westerpark en de Fügelwyk in soad auto's opfange meie. It is te gek foar wurden dat mei in preprioriteit de takomst lein wurdt fan sa'n 2 miljoen euro foar de werynrjochting fan it plein. Dêrom komme wy mei in amendemint oer dy werynrjochting fan it plein. "De ried fan de Gemeente Ljouwert, byelkoar op moandei 6 oktober 2003; dy't de 'Realisatie van een parkeergarage onder het Oldehoofsterkerkhof (kenmerk 17807 dp)besprekt; oerweagj ende dat de finansjele situaasje en de reserves fan de Ge meente Ljouwert sadanich binne, dat tige kritysk nei de kosten sjoen wurde moat; - dat it de fraach is yn hoefier de werynrjochting fan it plein op it Aldehoustertsjerkhöf (Oldehoofster kerkhof) as in Strategysk project neffens it SIOF sjoen wurde kin; - de ünderbouwing en opbou fan 2,4 miljoen oan kos ten foar werynrjochting yn it stik net foldwaande werjün is; - oer in pear jier, by geunstiger omstannichheden, al- tyd noch in oar beslüt nommen wurde kin; Beslüt om by de werynrjochting fan it plein op dit stuit net üt te gean fan it 1Masterplan openbare ruimte Binnen stad Leeuwarden'en dêrmei gjin romte te sykjen yn de begrutting fan 2005 of it SIOF, sadat omtrint 2 mil joen besparre wurdt." Noch even fierder oer de finansjele stan fan saken. Wy fine de begrutting ek net echt wetterticht. Der is ek noch in diskusje oft de CV/BV Parkeargaraazje no 28 of 30 tüzend per parkearplak betelje moatte. En twa tüzend euro kear 525 plakken is mear as 1 miljoen euro. Dat bedrag stiet dus fier of fan de bydrage fan de CV/BV Parkeargaraazje Leaver sjogge wy, en ik kin my oanslute by wat de SP- fraksje krekt sein hat, dat de parkearmiddels ynsetten wur de foar noch trije transfearia büten de ring tusken Ljou wert en Stiens by de Griene Stjêr. Blad 25 Verslag van de raadsvergadering van 6 oktober 2 0 03 De heer Elzinga (D55)Ik heb met de frisse blik van een nieuwkomer tegen deze kwestie aangekeken. De FNP-fractie stelt heel terecht dat wij in het verleden in principe geen problemen hebben gehad met een kleinere parkeergarage op die plek maar een parkeergarage van deze omvang is mij toch iets te veel van het goede. Ook wij zijn gevoelig voor nieuwe inzichten. Ik constateer dat er weliswaar nu vol doende parkeerplaatsen zijn, maar dat zegt nog helemaal niets over de toekomst. Er wordt een tekort aan parkeer plaatsen verwacht, maar wij weten niet waar die verwachting op gebaseerd is. Wij stellen vast dat wij liever geen par keergarage van deze omvang op die plek willen hebben. Be langrijkste motivering is de financiering en wij verwachten niet dat de parkeerbehoefte zodanig zal toenemen dat die garage ooit rendabel zal worden. Wij zijn voor het autovrij maken en het herinrichten van het Oldehoofsterkerkhofmaar tegen het aanleggen van een parkeergarage op die plek, omdat er voldoende alternatieven voor parkeren zijn en zien wel degelijk een rol weggelegd voor een parkeergelegenheid bij het Bristol gebouw. Reagerend op de SP, ja wij zijn natuurlijk ook voorstander van Transferia, maar wij denken niet dat je daarmee kan voorkomen dat de binnenstad autoluw wordt. Dat is een idee wat volgens mij niet haalbaar isOns standpunt en overwe gingen hebben we op ruime schaal bekend gemaaktIk ga ze nu niet allemaal herhalen. In de kern komt het er op neer, herinrichting van Oldehoofsterkerkhof prima, al dan niet het feit dat wij graag alternatieven zien. (De heer J. Van der WalMag ik misschien vragen aan meneer Elzinga waarom hij niet inziet dat Transferia het aantal auto's in de binnenstad zal doen verminderen? Ik denk dat als je inderdaad, wat meneer Posthumus ook al aanhaaldenu bij de FEC-bus ziet, wat een groot succes is, dat er heel veel mensen hier hun auto parkeren en vervolgens met de bus naar de stad toe gaan. Op het moment dat je het uitbreidt krijg je minder auto's in de stad. Dat lijkt mij een heel simpel één-tweetje. Dat klopt, dat is een juiste redenatie, lijkt mij. Maar je kunt natuurlijk niet voorkomen dat mensen alsnog doorrijden naar het centrum van de stad. (De heer J. Van der WalMaar met het aanbieden van par keerplaatsen biedt je ook ruimte voor auto's om naar de binnenstad te gaan. Dus hoe meer parkeerplaatsen, hoe meer auto's in de binnenstad. Elk aanbod schept zijn eigen vraag. De heer Stoker (CU)Wij als Christenunie stemmen in met het voorstel, zoals het voor ons ligt. Het is een feit dat wij liever gekozen hadden voor een kleinere garage, net zo als de D56-fractie eertijds ook. Dat deden wij omdat wij graag andere ontwikkelingen zoals de Klanderij niet naar

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 2003 | | pagina 13