Blad 54
Verslag van de raadsvergadering van 22 maart 2004
datum is nog niet bekend, maar zodra die bekend is zullen
we die rondsturen.
Ik heb hem ook gevraagd om een soort lijstje te maken van
tien misverstanden inzake de gekozen burgemeester, omdat ik
vind dat er veel misverstanden over zijn.
De heer Stoker (CU)Het rigoureus invoeren van een gekozen
burgemeester is onverantwoord. Het heeft enorme consequen
ties en impliceert een ingrijpende verandering. Ook de
snelheid, de haast waarmee het kabinet, onder aanvoering
van minister De Graaf, een dergelijke vernieuwing van het
lokale bestuur wil doorvoeren maakt het beleid er niet be
ter op
De CU is geen voorstander van een gekozen burgemeester. Het
is voor het lokale bestuur van groot belang dat de burge
meester boven alle partijen staat. Maar als er dan toch
iets veranderd zou moeten worden, dan biedt het kiezen van
een burgemeester door de raad nog de meeste kans om te
voorkomen dat gemeenteraadsverkiezingen in het vervolg on
dersneeuwen
(De heer Jacobse (NLP)U bent nu de derde die de optie van
een door de raad gekozen burgemeester naar voren brengt.
Maar dat betekent dus feitelijk dat je de burgemeester op
hetzelfde niveau zet als de wethouder, want de wethouder
wordt gekozen door de raad en op moment dat je de burge
meester ook laat benoemen door de raad betekent dat defacto
dat je een extra wethouder kiest.)
Nou en.
De heer Jacobse (NLP) .- Dat is dus een heel ander iets. Dan
maak je het een politieke beslissing en dan zet je er dus
afhankelijk van de collegesamenstelling een burgemeester,
een voorzitter op.)
Dat klopt. Het gaat mij er om dat ik graag wil voorkomen
dat in het vervolg burgemeestersverkiezingen alle aandacht
naar zich toe trekken en het dus niet meer gaat over de in
houd, waarvoor wij als lokaal bestuur staan. Dan gaat het
over de poppetjes. Dat is een groot gevaar van de gekozen
burgemeester, dat moet voorkomen worden. Dat kun je denk ik
door de Groninger variant nog enigszins voorkomen.
(De heer Jacobse (NLP) Vreest u niet dat dan bij de gemeen
teraadsverkiezingen, net als nu bij de parlementsverkiezin
gen, al heel sterk gekozen wordt voor de premierDat bij
de gemeenteraadsverkiezingen de vraag wie er burgemeester
moet worden een heel dominante plaats zal innemen?
Dat moet dus voorkomen worden en daarom zijn wij in princi
pe tegen de gekozen burgemeester. Maar als er dan toch iets
moet veranderen, dan hebben wij het liefst de Groninger va
riant
Wij zullen de motie niet steunen.
De hear Posthumus (FNP)Ik wol noch efkes reagearje op it
ferhaal fan de hear Nicolai dy't in emailadres joech fan de
Blad 55
Verslag van de raadsvergadering van 22 maart 2004
lanlike fraksje yn Den Haach. Wy hawwe ek in FNP-er yn Den
Haach, yn de Earste Keamer, wy hawwe dêr dus ek üs kontak
ten.
De gemeenteried kin der net omhinne dat de rie fan Europa
sein hat dat neffens demokratysk prinsipe gesachsorganen
keazen wurde moatte. Yn Europa litte allinnich Georgië en
Nederlan de boargemaster net kieze. By Georgië krij ik net
daliks de meast demokratyske assosjaasjes en de Nederlanske
Staat moat wat dat oanbelanget ek noch in stap foarüt set-
te
De FNP is dus wol prinsipieel foarstander fan de keazen
boargemaster. En dat al sünt de oprjochting. Doe hie vt be-
nammen te krijen by de beneamingspraktyk fan dy dagen. De
kommissaris fan de keninginne socht wat jongfolk üt dat it
fak op het Fryske plattelan leare mocht en letter waarden
dy minsken ek wol de Rijpstraboys neamd, nei de doetiiske
kommissaris Rijpstra. Dat waard dan in opstapke foar in
karriêre in gruttere gemeenten. Yn dy gruttere gemeenten
ferdielden de beneamingskommisjes fan de gruttere partijen
de baantsjes faak seis ünder elkoar. De léste jierren be
paalt de betrouwenskommisje de foardracht en dat is op him
seis al in hiele ferbettering. Mar dochs kin it better. Wy
binne der bygelyks ek foar om de kommissaris der tusken üt
te heljen. Dy reaget neffens üs noch te folie yn de prose-
duere om. As ik sjoch nei de grutte partijen, dan is it wol
logysk dat sy hjir net foar binne. Wylst de lokale en regi
onale partijen by de riedsferkiezings 25% fan de stimmen
krigen, hawwe sy mar twa fan de krap oan 500 boargemasters-
posten yn Nederlan. len fan dy twa is in FNP-er, dat is
Piersma fan Wünseradeel
Wy hawwe noch wol in pear fragen en opmerkings
Wêrom soe der safolle macht moatte nei de boargemaster yn
it nije bestel?
De gemeenteried moat wol baas bliuwe yn üs eagen.
Moatte wethalders helpers wurde fan de boargemaster om syn
programma üt te fieren as hawwe sy noch in eigen foech.
De partijen moatte yn üs eagen de wethalders leverje, de
boargemaster moat dat net allinnich bepale kinne
De boargemaster moat net langer foarsitter fan de ried wêze
yn it dualistyske stelsel, dy spagaat moat derüt
En der moat in oplossing komme foar eventuele konflikten
tusken ried en boargemaster.
Fansels moat in ried in boargemaster ófsette kinne, mar by
need moat de befolking dat ek fia in referindum dwaan kin
ne
Moasje NLP-fraksje.
Ik tink der noch oer nei, miskien ütstelle om it better te
krijen. It is üs yn dy sin eins noch net helder genöch. Ik
soe leaver hawwe dat der konkrete punten yn oangedroegen
ie en oaniun wurc
it dan üt mos