Blad 14
Verslag van de raadsvergadering van 17 mei 2004
nog eens 100.000,= tot 300.000,= uit voor een heetwa-
termachine?
Kortom het stuk rammelt aan alle kanten. Er wordt over
enorme bedragen gesproken.
De WD-fractie is absoluut voor een verbeterde onkruidbe-
strijding, maar verwondert zich over de manier waarop dit
tot stand komt.
De hear Tamminga (CDA)De CDA-fraksje is bliid dat der no
wer in stap setten wurdt om de strjitten en de stêd wer
toanber te meitsjen en foar 50% skjin te meitsjen. Dat it
hjir om in proef giet, is in goede saak.
Sa as de hear Kiestra ek sein hat, is it net yn de kommisje
west. Ik ha in tal fragen foar de wethalder.
Wêrom in multyfunksjonele masine oanskaffe as it mar om ien
jier giet. Dan wol ik der noch by fermelde, wy hawwe it der
yn de kommisje oer han, dat it goed wêze soe om it foar
meardere jierren oan in oannimmer üt te besteegjen en dy
bepale te litten hoe faak en wannear de strjitten behannele
wurde. Want dy hat der faak mear sicht op. Dat is ek troch
meardere partijen ynbrochtDus it is foar üs hiel frjemd
dat der no yn ien kear in masine oanskaft wurde moat
Twads, hoe faak wurdt der boarstele en fan de hytwetter-
metoade gebrük makke?
Wurde yn dizze pilots de doarpen ek meinommen? Dat stiet
der net yn. Net allinnich de stêd mar ek de doarpen hawwe
der rjocht op dat de strjitten wat skjinner binne.
It finansjele ferhaal is frij logysk, it is wat djoerder.
Wy dogge it no oant takom jier july, mar wêrom gean wy it
kommend seizoen net troch, wat binne de mearkosten dêrfan.
As wy it ünderhald ien kear dêr wer op peil hawwe, dan li-
ket it my gjin muoite om it nochris ekstra te behanneljen.
As wy de man op de kommisjegearkomste leauwe meie hoege wy
mar twa kear mei hyt wetter te behanneljen, ien kear oan it
begjin fan it jier en in kear yn it midden fan it jier. Dan
tink ik dat wy der of binne, dus dan hawwe wy dat diel hie
lendal frij
Foar de monitoaringskommisje is ek in riedslid frege. Ik
bin in bytsje fakbekwaam. As de ried dermei ynstimt dan wol
ik my wol oanmelde om dêryn mei te draaien.
De heer Van der Straten (PvdA)Ik denk dat de raadssteun
breed genoeg is om de twee pilots te gaan draaien. De vraag
waar we dit moment voor staan betreft de meerkosten. De
eerste vraag is natuurlijk of het niet uit de bestaande be
groting BOR gehaald kan worden. Waarom moet er uit andere
richtingen geld bij worden gezet, met name uit de duurzaam
heidkant
Het draaien van de pilots is eigenlijk maar een hele kleine
periode. Waarom zou je daar machines voor aanschaffen. Kun
nen die niet beter geleasd of gehuurd worden. Dat lijkt me
Blad 15
Verslag van de raadsvergadering van 17 mei 2004
veel goedkoper voor zo'n korte periode. Dan kun je daarna,
wanneer de keuze gemaakt wordt voor een bepaald systeem,
altijd nog overgaan tot aanschaf.
De heer Stoker (CU)Nadat de wethouder in januari in de
raad al had begrepen wat de opdracht en het kader was, is
hij inderdaad met stoom en heet water aan de gang gegaan,
zodat dit voorstel ter uitvoering er ook behoorlijk snel
ligt. Op zich kunnen wij ons hierin wel vinden. Maar we
hebben twee kanttekeningen.
Als we kijken naar de voorgestelde nulbeurt, dan is onze
gedachte dat als je een nulbeurt goed wil laten verlopen,
je eigenlijk op exact hetzelfde moment in beide wijken moet
starten, wil je uitgaan van gelijke omstandigheden. En om
trent die monitoring, die evaluatie ook, begrijp ik dat er
goede redenen zijn om een partij als Fryslan Miljeu te be
trekken bij die evaluatie, maar op zich is het natuurlijk
merkwaardig dat je dat doet met een organisatie die een be
langhebbende uitvoerder kan zijn. Wanneer er sprake zou
zijn van Europese aanbesteding, zou dat waarschijnlijk ook
niet kunnen. Waarom wordt dat zo gedaan?
De hear Posthumus (FNP)De FNP-fraksje is it hjir in grut
te halen mei iens. De hytwettermetoade wurdt by partikulie-
ren op himsels al suksesfol tapastWat dy multyfunksjonele
masine oangiet, dêroer komme üt oare stéden hoopfolle be-
rjochten. De fraach oan it kolleezje is wol, en dan slüt ik
my oan by de PvdA-fraksje, hoe komt it nei dizze proeven en
is it bygelyks net mooglik om sa'n masine te leasen foar
ien jier, foar de tiid fan it projekt. Want wy prate hjir
oer ynsidintele kosten.
Ik tink ek dat it goed is mei de oannimmers te besjen hoe
dit struktureel ynbêde wurde kin en dan net nei de oere-
priis te sjen mar nei de byldkwaliteit as kritearium.
It idee om ien as mear riedsleden by dy monitoaring te be-
lüken, fyn ik eins in bytsje by de earen der by lutsen,
earlik sein. Wy hawwe fansels in kontröle taak, yn dy sin
fan it kolleezje fiert ütEn as it dan net goed dien
wurdt, dan moatte wy op grün fan sinjalen, op grün fan wat
wy seis sjogge, yn aksje komme, en net yn it projekt seis
meidraaie. Om my hoecht dat net.
De heer Hoogterp (PAL/GL)Wij ondersteunen als groene par
tij uiteraard dit collegevoorstel van harte. Financieel ge
zien denken wij juist dat je op langere termijn moet denken
met dit soort milieu dingen. Nu is het een stukje investe
ren, maar op de langere termijn zal dat voor iedereen zeker
goedkoper uitpakken. Maar ook qua ondernemerszin in de con
nectie met Fryslan Miljeu, dat je gewoon een stukje be
drijf sinnovatie hebt met een nieuwe moderne machine, die
eventueel ook verkoopbaar is naar andere gemeentes, denken