Blad 75
Verslag van de raadsvergadering van 5 en 7 juli 2004
Blad 76
Verslag van de raadsvergadering van 5 en 7 juli 2004
V/o
CO
Wat zijn de verwachtingen van Leeuwarden qua aanvragen en
verwachte coekenningen? Wellicht wilt en kunt u deze vraag
toch nog even beantwoorden, wethouder.
Mevrouw De Vries (WD)Wie kan werken, moet werken. Voor
degenen die kunnen werken staat het uitstromen naar regu
lier werk voorop. Voor degenen die niet kunnen werken en
het dus echt nodig hebben, moet er een goed sociaal vangnet
zijn. Daar moet wat ons betreft het beleid op gericht zijn.
Ook het minimabeleid moet hierop afgestemd zijn en dat is
nog niet voldoende gebeurd wat ons betreft. We horen
niemand meer over de armoedeval en het lijkt er soms wel op
dat hoe meer geld we kunnen doorsluizen naar de minima hoe
beter dat voor de minima is. Dat is de boel natuurlijk voor
de gek houden. Voor de groep blijvers in de bijstand moet
niet krampachtig worden ingezet worden op werk, maar zal
het accent vooral moeten liggen op sociale activering en
maatschappelijke participatie. Het zogenaamde werkdeel in
het Fonds Werk en Inkomen is in basis natuurlijk bedoeld
voor de doorstroming naar regulier werk en eigenlijk niet
bedoeld voor de blijvers in de vorm van ID-banen. Voor deze
groep zou de WD-fractie dan ook liever willen inzetten op
vrijwilligerswerk met een soort premie. Ook het minimabe
leid zou primair op deze groep gericht en geconcentreerd
moeten worden.
Het accent moet, zoals gezegd, liggen op uitstroom. Als
nieuwe instrumenten daarin effectief blijken, vindt de WD-
fractie dat daarvoor meer financiële ruimte moet worden ge
maakt in het zogenaamde werkdeel. Het aandeel van 400 ID-
banen is dan ook absoluut geen ondergrens voor onze frac
tie. Via natuurlijk verloop kan dit verder worden afge
bouwd. Want door deze banen leggen we toch nog steeds een
groot deel van de middelen vast voor activiteiten, die niet
op uitstroom naar regulier werk zijn gericht.
Het onder voorwaarden werken met behoud van uitkering, de
loonkostensubsidie en de reïntegratie trajecten zijn in
strumenten die wij ondersteunen. Wel moet echter altijd ge
keken worden naar de effectiviteit van de instrumenten. De
loonkostensubsidie die nu wordt ingesteld, zouden wij daar
om vooral willen richten op die sectoren waar de kans op
doorstroom het grootst is.
Wij dagen het college verder uit om te komen met nieuwe,
creatieve instrumenten, projecten en experimenten die een
goede kans bieden op resultaten, d.w.z. uitstroom naar re
gulier werk. Dat geldt zeker voor de aanpak van de jeugd
werkeloosheid. We moeten voorkomen dat de jongeren van nu
de blijvers van de toekomst zijn. Wij denken daarbij verder
ook aan langere trajecten als dat nodig is om te kunnen
uitstromen naar regulier werk. Dat doel staat immers voor
op.
Dan tot slot het proces van het tot stand komen van het
stuk Expeditie Leeuwarden. De VVD-fractie is daar uiteinde
lijk teleurgesteld over. Als Gemeenteraad hebben we ons
daarover vanaf oktober zo'n beetje suf gepraat. We hebben
een hoofdlijnennotitie vastgesteld. Als we nu zien hoe ge
makkelijk uitspraken, die gedaan zijn in het gehele traject
en zijn vastgelegd, opzij worden geschoven, is dac toch wel
frustrerend. Dan spreek ik bijvoorbeeld over 'wij willen af
van gesubsidieerde arbeid oude stijl', terwijl u nu hosanna
roept: 400 ID-banen. Maar ook het voorstel dat via een mo
tie is ingediend over de categorale bijstand, waarvan wij
toch zeggen, dat het allemaal wel leuk en aardig is, maar
dat had dan ook in die hoofdlijnennotitie moeten staan.
Hadden we daar ook moeten vastleggen en zeker ook omdat nu
niet aangegeven wordt hoe dat financieel moet, en duidelijk
in de hoofdlijnennotitie is afgesproken dat we alles binnen
de bestaande budgetten zouden doen. Daarom vragen we ons
wel af waarom dat gehele traject zo is doorlopen, want wij
vinden het heel frustrerend. Ik ben blij dat we het ook
gaan evalueren, maar ik ben er tot nu toe niet positief
over
De heer Stoker (CU)Gezien de tijd beperk ik me tot het
indienen van één motie bij dit onderwerp in elk geval.
"De Raad van de gemeente Leeuwarden,
bijeen op 5 juli 2004,
behandelende het Meerjarenbeleidkader Werk en Inkomen;
overwegende dat:
het zorgen voor en het opvoeden van kinderen van
groot belang is voor het welbevinden van betrokkenen;
dat het zorgen voor en het opvoeden van kinderen ook
van evident maatschappelijk belang is;
verzoekt het college:
in het Meerjaren Kader Werk en Inkomen 2005-2009 op te
nemen dat alleenstaande ouders met kinderen onder de
leeftijd van 12 jaar vrijgesteld worden van sollicita
tieplicht
en gaat over tot de orde van de dag"
Deze motie is ondertekend door mijzelf namens de CU-fractie
en de heer Posthumus namens de FNP-fractie.
De hear Posthumus (FNP)Yn it foarste plak neat as lof as
wy sjogge nei it ynkommens- en it minimabelied, de handha-
vening en de foarnimmens op het gebiet fan de permaninte
subsidieare arbeid. Mei in belied dat de minsken, dy't hie
lendal gjin ütsicht hawwe op regulier wurk, üntlêstet kinne
wy ynstimme. Yn de kommisje hawwe wy as FNP-fraksje al oan-
jün dat in list, hoet dat fêste subsidieare wurk yndield
wurdt nei kategoryen organisaasjes winsklik is. Der stiet
eksplisyt yn it stik dat nuttige maatskiplike funksjes dêr-
Blad 77
Verslag van de raadsvergadering van 5 en 7 juli 2004
Blad 78
Verslag van de raadsvergadering van 5 en 7 juli 2004
by prioriteit hawwe. Tink oan organisaasjes op it mêd fan
natuer, kultuer en wolwêzen. De PvdA-fraksje hat dêroer in
moasje opsteld, dy't wy dus stypje sille. Wol sizze wy dêr-
by, dat de maatskippij feroaret en de organisaasjes feroar-
je, dus lit sa'n list net al te statysk wêze. Mei de list
sille bygelyks de wykorganisaasjes foar in grut diel üt de
bran holpen wurde kinne. Wol is it fan belang dat it kon-
kurrinsje-aspekt yn de gaten halden wurdt. Dat der gjin
net-winsklike tastannen üntsteane.
De reden dat wy dochs net ynstimme kinne mei de nota, dat
is de grutte klam dy't lein wurdt op de ütbou fan de ree-
yntegraasje-aktiviteiten fia de buro's. Wy fine it mei it
each op de effektiviteit en de resultaten dêrfan, op dit
stuit net ferantwurde dat de kommende 4 jier it jild üt it
W-diel, dat dêroan bestege wurdt, mear as ferdübele wurdt.
Wy halde de mooglikheid iepen om by bliuwende teloarstel-
lende resultaten mei in ütstel te kommen om de ree-
yntegraasje-aktiviteiten öf te bouwen.
Earder is hjir al ütsprutsen, dat yn it ramt fan de WWB
eksperiminten mooglik en winsklik binne. Yn jannewaris
2003 hat de ried al mei algemiene stimmen oanjün dat in
Prohef-eksperimint nijsgjirrich wêze soeIn pear moannen
lyn hawwe wy in ündersyk dêroer bepraat yn de kommisje.
Dêrom hawwe wy dêroer no in moasje opsteld, fan in eksperi
mint mei maksimaal 25 dielnimmers, sadat ek de risiko's te
oersjen binne. Foar dat inisjatyf kin in berop dien wurde
op de subsydzjeregeling fan it ministearje fan 2 kear 3
miljoen euro en dêr moat Ljouwert yn üs eagen op ynsette.
Ut kontakten mei it ministearje hawwe we de yndruk krigen
dat Ljouwert in reële kans makket.
Fierder haw ik begrepen dat hjoed, dat is krekt hjoed yn it
nijs kommen, de provinsje mei in regeling kommen is om Pro-
hef -eksperiminten te fasilitearjen
(Mevrouw Dames (CDA)Dat Prohef experimentwilt u dat al
leen betalen uit het potje dat we dan van het rijk eventu
eel zouden krijgen of wilt u daar ook eigen middelen bij
doen?)
Der is yndied dy pot foar eksperiminten fan it ryk, it yn-
novaasjebudzjetDer is in pot foar bysündere projekten, ik
bin dat ek amtlik neigien, dat dat ek foar sokke saken or-
nearre is. Mar je moatte der yn prinsipe fan ütgean dat as
minsken yn de bystan bliuwe, je dat jild ek kwyt binne. Haw
je se yn de situaasje dat se oan it wurk binne, dan betel-
let de wurkjouwer se. Dan binne je dat jild ek net kwyt.
As grutte pluspunten fan Prohef wol ik wize op de sukses-
folle eksperiminten dy't yn Grins en Rotterdam ütfierd bin
ne. Ek in kompjütermodel fan de universiteit fan Amsterdam
komt der goed üt
"De Ried fan de Gemeente Ljouwert,
byelkoar op moandei 5 july 2004,
dy't it Meerjarenbeleidskader Werk en Inkomen 2005-
2008 besprekt;
oerweagjende dat:
de gemeenterie ütsprutsen hat dat yn it ramt fan de
WWB yn de foarlizzende perioade eksperiminten moog
lik en winsklik binne,-
it ministearje fan SZW it Innovatiebudget WWB op
steld hat 3 miljoen yn 2004 en 2005);
- de finansiering fan it W-diel yn Ljouwert ek rekken
haldt mei 'Bijzondere Projecten' 800.000 per
j ier)
ek oare oerheden belangstelling toand hawwe foar in
Prohef-eksperimint (Boalsert, EaststellingwerfDon-
geradiel, Dantumadiel, provinsje Fryslan) en soks de
kans op subsydzje üt it Innovatiebudget WWB grutter
makket
- de Prohef-systematyk jildt as in fernijend ynstru-
mint yn it sosjale-sekerheidsstelsel
Prohef as eksperimint hantearre wurde kin as be-
liedsfernijende aktiviteit op it mêd fan wurk en yn-
k ommen,-
draacht it Kolleezje op om:
- uterlik jannewaris 2005 te begjinnen mei de ütfie-
ring fan in Prohef-eksperimint yn üs gemeente;
foar 1 oktober 2004 in oanfraach te dwaan foar in
bydrage üt it Innovatiebudget WWB;
- dêrby nei eigen ynsjoch de doelgroep foar in ekspe
rimint yn te foljen, wêrby't sjoen it rendemint foa-
ral tocht wurde kin oan nije ynstream en frijwillich
part isipear j enden ,-
it eksperimint wat it tal dielnimmers oangiet lyts-
skalich te halden (op syn heechst 25 nije wurknim-
mers yn Ljouwert) yn ferban mei de finansiering;
dêr't dat mooglik is gear te wurkjen mei de provin
sje Fryslan en/of oare gemeenten foar de ütfiering
fan it eksperimint;
foar 1 novimber de opset fan it eksperimint oan de
gemeenterie takomme te litten;
en giet oer ta de oarder fan de dei."
De moasje is ündertekene troch mysels üt namme fan de FNP-
fraksje, de hear Florijn üt namme fan de PvdA-fraksje, de
hear Stoker üt namme fan de CU-fraksje, de hear Elzinga üt
namme fan de D66-fraksje en mefrou Veenstra üt namme fan de
SP-fraksj e
Mevrouw Dolstra (LLP)Dat de nieuwe Wet Werk en Bijstand
in feite niets anders is dan een bezuinigingsmaatregel, die
ons door het Rijk wordt opgelegd, is inmiddels bekend. Voor
ons rest eigenlijk alleen maar wat pleisters plakken en
hier en daar een zalfje smeren.