vervoer te verhogen door bepaalde interlokale bussen
een stukje door een wijk te laten lopen. T.a.v. Lekku-
merend-oost denk ik aan de interlokale bussen die een
halteplaats hebben bij de Watertoren
,
dan zouden wij toch graag zien dat de dienst een oplossing
probeert te creëren de heer Van der Wal van Axies
heeft dat ook al voorgesteld om ten noorden van de
spoorbaan, te beginnen bij de Watertoren
mogelijk is
het tracé te leggen over het terrein van de oude Watertoren.
buurt van
het terreintje waar de watertoren heeft gestaan weer op
niveau te laten komen. Maar dit zal allemaal moeten
worden bekeken in samenhang met de situatie rond
Leeuwarden-laag en Leeuwarden
4e Is onderzocht het zuidtangent te leggen langs de
spoorlijn, het terrein van de voormalige watertoren en het
kruispunt met de toekomstige Oostergoweg te leggen in
het verlengde van de Kanaalstraat
het terrein
van de voormalige Watertoren. (De heer P. D. van der
Wal: Dat hebben we gister al besloten.) Dan krijgt het
tracé dat de P.v.d.A. nu voorstelt een beetje een andere
richting. Maar als wij
5. Aankoop van de watertoren aan het Zuiderplein
van de ;N.V. I.W.G.L. (bijlage no. 280).
over het terrein van de oude Watertoren en niet door de
bebouwing van het Zuiderplein. Dus er is wel degelijk
een verschil.) Het amendement van de P.v.d.A. luidt dus:
„Verlaatsbrug- Lange Marktstraat