C '42.
3-24
Wilt U bevorderen, dat een zit
bank wordt geplaatst tussen het
Valeriusplein en de begraaf
plaats
Voor sommige bezoekers, die per
bus komen is de loopafstand bus
halte-begraafplaats zonder rusten
te ver.
G. Verkeer en Vervoer.
|c "43. A. Heeft de minister al een keu
ze gemaakt tussen RW 32 en RW
50
B. Welke perspektieven zijn er
voor de ombouw van RW 32 tus
sen Leeuwarden en Heerenveen
tot autosnelweg
142. Onlangs is ter hoogte van de
spoorlijn Leeuwarden/Stiens aan
het Schapendijkje een bank ge
plaatst.
A. Uit de op 26 juni 1979 gepu
bliceerde "Regeringsbeslissing"
(onderdeel d van het Struc
tuurschema Verkeer en Vervoer)
moet geconcludeerd worden dat
de bedoelde keuze nog niet is
gemaakt, althans voor wat be
treft het tijdstip waarop rea
lisering van de verschillende
plannen zal plaatsvinden. De
ombouw tot autosnelweg van het
gedeelte van A 50 tussen Em-
meloord-Zwolle en van A 32
tussen Heerenveen-Meppel zijn
n.l. aan elkaar gekoppeld, in
die zin dat nog een prioriteit
gesteld moet worden. Valt de
keus op A 50 dan zal het deel
van A 32 op korte termijn aan
gepast moeten worden om de
verkeersveiligheid te verhogen
(w.o. aanleg omlegging Wolve-
ga)In dit geval zal het ge
deelte A 32 in de zogenaamde
tweede fase (d.w.z. na 1990)
als autosnelweg worden aange
legd.
Valt de keus op A 32 dan zul
len die reconstructie werk
zaamheden in de eerste fase
(vóór 1990) worden uitgevoerd en
wordt A 50 verschoven naar de
tweede fase.
B. In tegenstelling tot de op 15
maart 1977 gepubliceerde Be
leidsvoornemens gaat de onlangs
verschenen Regeringsbeslissing
ervan uit dat RW 32 tussen
Leeuwarden-Heerenveen in de
tweede fase tot autosnelweg
wordt gereconstrueerd. In de
eerste fase, dus voor 1990,
zal de genoemde weg gerecon
strueerd worden tot een auto
weg (een enkelbaansweg met on
gelijkvloerse kruisingen). Ho
ge prioriteit wordt daarbij
toegekend aan het opheffen van
de ergste knelpunten, zoals
het Prinses Margrietkanaal.