22
23
van onder de indruk gekomen en, mogelijk afbreuk
doende aan wat ik nu net heb gezegd, mag ik het on
deugendheidje lanceren, dat misschien de gelegenheid
kan worden geschapen, dat de heer De Jong straks
het laatste stemt.
De Voorzitter: Van mijn kant, met het oog op het
nachtelijk uur, slechts enkele slotopmerkingen. Ik ver
gelijk niet de verschillende gesubsidieerde projecten,
want zij zijn aan elkaar ongelijksoortig, maar ik wil
de heer Heidinga erop wijzen, dat b.v. wat het Frysk
Orkest betreft, 40% van een bepaalde groep vaste kos
ten wordt gesubsidieerd door het Rijk, 40% van een
grotere groep vaste kosten door de Provincie en de ge
meente Leeuwarden en 20% van die kosten door de
overige gemeenten. Op deze subsidiëring en vaste kos
ten was ook het oorspronkelijke voorstel in februari
gebaseerd. De Raad heeft dit naar ons teruggewezen,
juist attenderende op de noodzaak om in het subsi
diëringssysteem een duidelijke prikkel te laten voor het
bestuur van de Sportclub Cambuur. En dat dat is hier
mee m.i. duidelijk bereikt.
Ik ben de heer Vellenga nog een antwoord schuldig
op zijn opmerking over de sporthallen. Ik hoop, dat
wij in staat zijn in de eerste maanden van 1967 hier
voor een volledig plan in te dienen. Verder kan ik U
vertellen, dat de vloeren in de Frieslandhal in vèrge-
vorderde staat van uitvoering zijn; die kunnen begin
maart in gebruik worden genomen t.b.v. de zaalsport.
Mag ik vragen wie stemming verlangt over het voor
stel van B. en W.
De heer Heidinga verlangt stemming.
De Voorzitter: De heer Vellenga heeft een kleine
ondeugendheid gesuggereerd, maar een voorzitter van
een raadsvergadering kan zich zoiets niet veroorloven.
Het voorstel van B. en W. wordt aangenomen met
21 tegen 15 stemmen, die van mevr. Ringenaldus-van
der Wal en de heren Kingma, Santema, Klomp, Visser,
en Ir. van Balen Walter, mevr. Mr. Veder-Smit en de
heren G. de Vries, De Jong, Miedema, Reehoorn, Ir.
Rijpma, Heidinga, Mr. van der Veen en Boomgaardt.
De Voorzitter: Mag ik even de handen zien van
degenen, die er voor zijn de agenda af te werken?
Stemmen: De meerderheid is voor.
De Voorzitter: Die meerderheid is mij te klein.
Stemmen: Afwerken!
De Voorzitter: Dan gaan we de agenda afwerken.
Het zal aan de Raad liggen, hoelang dit duurt.
Punt 22 (bijlage no. 397).
Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel
van B. en W.
Punt 23 (bijlage no. 398).
De heer Schönfeld: Zou het geen aanbeveling ver
dienen, dat de Raad een commissie benoemt als haar
afgevaardigde, nu de wet in deze is gewijzigd? Het
College kan dan in overleg met de raadscommissie de
bevoegdheid uitoefenen.
De hear Klomp: Us fraksje hat it fansels ek efkes
hawn oer de delegaesje oan B. en W. op it stik fan for-
kearsmaetregels. De konklüzje wie: it moat mar troch-
gean. As de Rie hjir ek oer elk buord prate soe, dan
koene wy elke wike wol by elkoar komme. Wy soene
it lykwols tige op priis stelle, as B. en W. op geregelde
tiden -om it fearnsjier of om it healjier, analooch oan
de ünderwiisbineamingen de Rie in oersjoch jaen
woene fan hwat der bard is. Dan hiene wy ris efkes
gelegenheit om der in krityske noat by to pleatsen of
om suggestys to dwaen. Wy binne wol tige binijd hwat
it antwurd hjirop is.
De Voorzitter: Ik zou de suggestie die de heer
Schönfeld doet, willen verwijzen naar het overleg m.b.t.
de commissies, dat toch binnenkort moet worden ge
voerd en daarin kan dus ook de „verkeerscommissie"
aan de orde komen.
De hear Klomp kin ik sizze, dat der neat op tsjin is
dit soart bisluten ek yn it reade mapke to lizzen, sadat
de riedsleden der kennis fan nimme kinne.
Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel
van B. en W.
Punt 24 (bijlage no. 394).
De hear Boomgaardt: Ik fyn dit in nochal delikate
kwestje en it soe spitich wêze, dat wy in bytsje oerhas-
tich bislisse soene op dit biropskrift.
Myn earste fraech is: Is yn forban mei dit birop de
hierautokommisje ek frege? Dizze kommisje hat yn-
dertiid ek advisearre oer de ynfiering fan it goat-
syteem en neffens my hat de Rie nou ek wol forlet
fan in advys fan dy kommisje. Hjir spilet n.l. mei,
hwat hast yntern is tusken de eksploitanten fan dizze
auto's. Ut de stikken blykt, dat ek de hear Van Eijck
wol op in bipaeld punt in soepele halding oannimme
woe. Ik soe wolle, dat wy oer dizze kwestje eigentlik
pas prate en bislisse, neidat wy in advys fan de kom
misje krigen hawwe sille. Mar sa't it nou stiet, kinne
wy, tinkt my, op it forsyk om de foarrang oan de fa.
Wiersma to herstellen, net yngean.
Soe der lykwols net in oplossing to finen wêze yn de
foarm dy't ik nou oanjaen wol?
Oan twa auto's fan de Zilvertax fan de hear Van Eijck
is in rjocht jown om yn de goat foar it stasjon to
stean. Is it nou wol réeel en in korrekte ütfiering fan
de regeling, dat oare auto's fan de Zilvertax bitreklik
fluch ynskouwe, sadré mar ien fan de weinen fan de
hear Wiersma fuort is? Yn ider gefal blykt üt dizze
stikken, dy't de fa. Wiersma ynstjürd hat, dat der op
itselde momint forskillende auto's mei it stasjonswurk
oan'e gong binne, fan de Zilvertax mear as twa ta-
gelyk. Ik soe it wol tige bilangryk fine, dat de kom»
misje neigiet, oft dat al of net yn oerienstimming ach-
te wurde kin mei de tastimming, sa't dy troch it Kol-
leezje oan de bilanghawwenden jown is. En ik soe dit
punt mar ütstelle wolle en yn de Rie bihannelje, neidat
der in advys fan de kommisje ynkommen is.
De heer Schönfeld: In aansluiting op wat de heer
Boomgaardt naar voren gebracht heeft, zou ik nog een
enkele opmerking willen maken. In Uw voorstel aan
de Raad staat o.a. vermeld, dat de gemeentelijke over
heid in de eerste plaats rekening dient te houden met
het algemeen vervoersbelang en tevens zoveel mogelijk
met de positie van de plaatselijke ondernemers. Verder
op staat, dat het aantal wagens, waarover een onder
nemer beschikt, voor het publiek van belang is. Hoe
meer wagens, des te groter dienstbetoon. Gezien deze
door Uw College aangehaalde argumenten, komt het mij
gewenst voor, dat op korte termijn ook de zesde stand
plaats uitgegeven wordt. Ik hoop dienaangaande later
met een voorstel te komen, aangezien dit thans niet
aan de orde gesteld kan worden.
De hear Santema: Ik haw by it bistudearjen fan
de stikken dochs in minder plezierich gefoel krigen. In
ündernimmer dy't foar de oarloch altyd al mei syn
auto's it stasjonswurk forsoarge hat, krijt nou ynienen
net mear de foarrang. Wy mochten in aid rjocht siker
wier wol respektearje. Ik fyn dit in saek dy't oan alle
kanten ta in gefoel fan ünbinlikheit oanlieding jowt.
Hwant in twadde ündernimmer, dy't dêr nou mei twa
auto's komme sil, hat net iens de forplichting, dat dêr
ek altyd in auto fan him stean moat. De üntjowing
fan dizze saek, mei it tillefoanwurk neist it stasjons
wurk, is dochs wol eat, hwat him in seker rjocht jowt.
Binne der yn de hiel lange tiid, dat hy dêr stien hat,
dingen oan to wizen, dat hy syn plicht net neikommen
is Dêr blykt neat fan. En dêrom stiet it my wol hwat
tsjin, dat him, as de nou ütstelde regeling ynfierd
wurdt, de foarrang üntnommen wurdt. Ik soe de hear
Wiersma en syn bruorren wol it rjocht halde litte wol
le, dat sy fan aids al hiene.
De Foarsitter: Ik soe bigjinne wolle by hwat de
hear Santema it aide rjocht fan de hear Wiersma
neamt. By herhelling hawwe yn de Rie oan de oarder
west de adressen fan de hear Van Eijck m.b.t. de bi-
setting fan de taksjestanplakken en troch meiwurking
fan de Rie hat hy ien of twa plakken krigen. Fierder
hat ek by herhelling yn de Rie oan de oarder west in
bettere organisaesje fan de stanplakken fan de taksi's
by it stasjon en yn oerliz tusken Rie en B. en W. is
just de oplossing socht yn de rjochting fan it goat-
systeem. De konsekwinsje fan dit systeem is, dat de
foarste auto biset wurdt en dat men fan efteren öf
oanslüt. Der binne op it stuit fiif plakken en dy binne
foldwaende om yn de bihoefte to foarsjen.
Fierder wol ik derop wize en dat dan yn oanslu-
ting op itjinge de hear Boomgaardt seit Der is yn
de hierautokommisje jierren lang rieplachte oer dizze
regeling en de bislissing fan B. en W. birêst op in ad
vys fan dy kommisje fan augustus 1966. It adres fan
de hear Wiersma bringt gjin inkel feit nei foaren, dat
net earder, by it ütbringen fan it advys, oan de oarder
west hat. Der stiet gjin sprüt nijs yn. It bislüt fan
B. en W. haldt yn, dat de fa. Wiersma stanplak ynnimt
mei trije auto's en de fa. Van Eijck mei twa en dat sy yn
oerliz meiinoar forplichte binne to soargjen, dat rid-
likerwize, ta bioardieling fan B. en W., it stanplak bi-
set bliuwt. En dêrmei is, tocht ik, alles sein, hwat om
dit adres hinne sein wurde kin.
Dizze regeling hat jierren yn bisprek west. De hear
Wiersma wist der ek altiten fan; it is in konsekwinsje
fan it systeem, dat de Rie seis ek wold hat en de Rie
komt neffens my net fierder as it pré-advies fan B.
en W. oan jowt.
De hear Boomgaardt: Ik fyn it nedich earst in ad
vys to freegjen oan de hierautokommisje; dan krijt
de Rie dus in advys fia B. en W. of in ütspraek oer de
fraech, oft it wol réeel is, dat de Zilvertax yn wêzen
mei mear as twa taksi's stasjonwurk docht. Jo kinne
der wol de holle oer skodzje, mynhear de Foarsitter,
mar ik wol it dochs yn de foarm fan in moasje oan
de Rie freegje. Ik fyn it nedich om ta in forant-
wurde bislissing to kommen dat men, as men in
biropskrift m.b.t. dizze matery krijt, dit ek noch bi»
oardielje to litten troch in kommisje fan deskundigen,
dy't yn dizze saek geregeld mei advisearre hat. Ik fyn
it in bytsje spitich, dat dat net bard is, al binne der
gjin foarskriften, dat it Kolleezje dat dwaen moast.
De gefolgen fan dit bislüt fan de Rie binne neffens
de ynformaesje dy't ik krigen haw, tige yngripend foar
de bidriuwsfiering fan de fa. Wiersma. (De hear
Venema: Dan moet die hiermee naar haar organisatie
gaan.
Ik soe de folgjende moasje oan de Rie foarlizze wol
le: ,,De Raad verzoekt B. en W., alvorens een beslissing
te nemen over het beroepschrift van de fa. J. Wiersma
Kzn. Zn. een advies hierover van de huurautocom
missie te vragen en aan de Raad voor te leggen".
De heer Venema: Ik begrijp deze situatie niet. De
huurautocommissie bestaat al jaren en als ik het goed
heb, dan is zelfs ook de fa. Wiersma erin vertegen
woordigd. De commissie heeft de bestaande regeling des
tijds met algemene stemmen aangenomen. Men praat
over voorrechten, maar deze man heeft dan ook nog
een voorrecht: hij staat met drie wagens in de goot
en de anderen maar met twee. Men moet het niet over
drijven door te zeggen: Dat voorrecht had Wiersma
al van vóór de oorlog. Ik ken dat zaakje een beetje.
In die tijd was het geen beste. De werknemersorgani
saties hebben hem „weg gestaakt". Dat wil ik hier nog
wel even vaststellen.
De hear Miedema: As yndied wier is hwat de hear
Venema seit, soe ik sizze: akkoart mei dit ütstel. Mar
persoanlik haw ik sterk de yndruk, ek üt hwat ik heard
haw hjir en dêr, dat de hear Van Eijck, sadré der ien
auto fan sines fuort is, wer in auto yn de goat set.
Dêrüt folget, dat hy net mei twa, mar mei mear auto's
dielnimt. Dan wurdt yndied it foardiel en it foarrjocht
fan de hear Wiersma bisünder lyts. Ik soe wolle, dat
it Kolleezje sadanige maetregels nimt, dat de hear Van
Eijck maksimael mei twa auto's oan it stasjonswurk
dielnimt. Docht it dan bliken, dat der op in bipaeld
momint to min auto's binne foar stasjonswurk, dan kin
it Kolleezje it seisde stanplak ütjaen. En dan kin dus
yn dy kommisje oerliz pleats fine, hokker ündernim
mer dat plak hawwe moat. Mar it is net réeel, dat, as
oan de hear Wiersma trije plakken weijown binne, en
oan de hear Van Eijck twa, de léste mei mear as twa
auto's dielnimt.
Ik liz de folgjende moasje oan de Rie foar: „De Raad
verzoekt B. en W. maatregelen te nemen, zodanig, dat
de fa. Van Eijck met niet meer dan twee auto's aan
dit stationswerk kan deelnemen".
De Voorzitter: Ik wil U niet onthouden, dat in de
regeling, die ter visie heeft gelegen, onder punt 3 voor
komt de bepaling: „De standplaats mag alleen worden
bezet met huurauto's, welke als zodanig onder de naam
(namen) van één der vergunninghouders (sters)in het
gemeentelijk huurregister staan ingeschreven." Dat
aantal is voor de fa. Wiersma groter dan twee. Maar
dat doet niet ter zake; het gaat, dacht ik, louter om
de verhouding 3:2. Ik wil nog eens met nadruk stel
len, dat deze gehele ontwikkeling jaren lang in bespre
king is geweest. De regeling ook t.a.v. de door Van
Eijck ingenomen standplaatsen resulteert uit dat over
leg en is door sterke aandrang van de betrokken on
dernemer tot stand gekomen. Ik meen, dat de Raad in
deze situatie niet anders kan doen dan zijn eigen rege
ling respecteren. De huurautocommissie heeft in augus
tus '66, alle feiten en omstandigheden kennende, de be
langhebbende partijen gehoord. En ik wil ter voorko
ming van misverstanden even nadrukkelijk stellen, dat,
voor zover een lid van de huurautocommissie op een
bepaald ogenblik bij de bespreking van een zaak zelf
betrokken is, het onmiddellijk vervangen wordt door
één van zijn collega's en uitsluitend als belanghebbende
wordt gehoord. Dit uiteraard om te voorkomen, dat er
wat onaangename situaties zouden kunnen ontstaan.
Het College en ik ben ervan overtuigd, dat dit ook
met de huurautocommissie het geval is heeft in het
geheel geen behoefte aan een uitspraak als de heer
Boomgaardt vraagt.
De motie-Boomgaardt wordt verworpen met 28 te
gen 8 stemmen, die van de heren Santema, Klomp,
Schönfeld, Miedema, Reehoorn, Heidinga, Stek en
Boomgaardt.
Aan de orde is de motie-Miedema.
De Voorzitter: U moet U wel realiseren, dat aan
neming van de motie-Miedema een inperking betekent
van het recht, dat de heer Van Eijck al reeds per ver
gunning bezit.
De hear Miedema: Ik hanthavenje myn moasje.
De motie-Miedema wordt verworpen met 30 tegen 6
stemmen, die van de heren Santema, Klomp, Miedema,
Reehoorn, Heidinga en Boomgaardt.
Het voorstel van B. en W. wordt vervolgens z.h.st.
aangenomen.
Punt 25 (bijlage no. 387).
Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel
van B. en W.
Punt 26 (bijlage no. 396).
De heer C. de Vries: T.a.v. punt 3 op blz. 2: „Nieu
we elektrische installatie in de Beurs" het volgende:
Het College heeft intussen de opdracht gegeven deze
voorzieningen te treffen en ik dacht ook, dat dat juist
was, vooral daar het een vrij penibele kwestie scheen
te worden. Maar toch heeft een en ander enige veront
rusting bij mij gewekt. Ik moet hier toch de conclusie
uit trekken, dat op elektrische installaties in de ge
bouwen van onze gemeente kennelijk op een te laat
tijdstip controle wordt uitgeoefend. En ik zou dus het
College op het hart willen drukken te dien aanzien
toch wat meer zorgvuldigheid te betrachten, opdat we
niet een al te realistische brandweeroefening behoeven
te houden.
De heer K. J. de Jong (weth.)Ik kan mededelen,
dat de reorganisatieplannen van de brandweer in der
gelijke gevallen voorzien. Het is n.l. de bedoeling, dat
in de nabije toekomst een preventie-officier zal worden
aangesteld, die zich in het bijzonder zal bezighouden
met het voorkomen van brand, voor zover dat enigs-