- 2 -
4. het poldertarief
a. bij gebruik tijdens de uren
van hoogtarief o,50 per kWh
b. bij gebruik tijdens de uren
van laagtarief voor de eerste
1200 kWh per jaar o,20 per Kwh
voor de overige kWh per jaar 0,14 per kWh
5. gemeente-instellingen 0,147 per kWh
6. voor ti.jdeli.ike doeleinden
a. gedurende het tweede en derde
kalenderkwartaal 0,19 per kWh
b. gedurende het eerste en vierde
kalenderkwartaal 0,24 per kWh
c. in afwijking van het onder a en b
bepaalde bedraagt het tarief voor
aansluitingen van langere duur, zo
als voor bouwwerken en vergelijk
bare objecten o,22 per kWh
d. een vastrechtbedrag voor de onder
a, b en c bedoelde tarieven van 66,per jaar
e. Burgemeester en Wethouders kunnen het onder a bedoelde tarief
van toepassing verklaren in de onder b bedoelde periode indien
er sprake is van feestverlichting van openbare wegen en grach
ten;
II. De kWh-prijzen worden verhoogd met 0,1 cent voor elke volle 9% cent
van de gemiddelde brandstofverrekenprijs. Onder de gemiddelde brand-
stofverrekenprijs wordt verstaan de prijs per G.J. stookwaarde zoals
die door het Provinciaal Elektriciteitsbedrijf in Friesland aan de ge
meente wordt berekend over het tijdvak, dat aanvangt en eindigt 1
maand voor aanvang en einde van de periode, waarover de N.V. Prigas i
de desbetreffende verbruiksperiode de vaste bedragen berekent. Indien
het verbruik niet een gehele verbruiksperiode betreft bepaalt de dire
teur van de N.V. Prigas de gewogen gemiddelde brandstoffenprijs.
IH. het nachtstroomtarief kan uitsluitend worden toegepast in de periode
van 22.45 - 23.15 uur tot 6.45 - 7.15 uur.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.
anhangsel no. 1
jitwoorden op vragen van de raadsleden, de heren D.E. Heere en H.S. Pruiksma
jmtrent bouw dorpshuis annex gymnastieklokaal in Goutum.
Welke zijn de omstandigheden die heb
ben geleid tot de voor het dorp Goutum
moeilijk te verteren situatie van dit
moment
Waarom werd de D.S.0. aan het teke
nen en rekenen gezet, terwijl de ver
eniging Dorpsbelang reeds najaar 1978
een volledig plan begroting had in
gediend, terwijl D.S.0. slechts over
een ruwe potloodschets beschikte.
Nader: waarom werd het sterk tijdwin-
nende aanbod van Dorpsbelang Goutum
niet geaccepteerd?
|3. In welke mate zijn de financiële as
pecten van betekenis geweest?
Als het niet-doorgaan van de eerdere
plannen in hoofdzaak een financie
ringskwestie is, welk grondig onder
zoek heeft dan aan het niet-doorgaan
ten grondslag gelegen? Kan de Raad op
zeer korte termijn van het volledige
onderzoek op de hoogte worden ge
bracht?
De voorbereidingen voor de bouw
van een gymnastieklokaal annex
dorpshuis(functie) in Goutum, die
medio 1978 zijn gestart, zijn door
kruist door de circulaire van de
Minister van Binnenlandse Zaken van
22 december 1978 inzake afremming
van de bouw van accommodaties voor
het lager onderwijs. De in deze cir
culaire ter uitvoering van Bestek
'81 aangekondigde maatregelen hou
den in, dat voor projekten waarvoor
de gemeenteraad na 1 januari 1979
kredieten beschikbaar stelt, de
goedkeuring van de Minister van On
derwijs en Wetenschappen moet wor
den gevraagd alvorens tot realise
ring kan worden overgegaan. Het on
derhavige projekt valt onder deze
maatregelen.
2, 3, 4.
In het voorjaar van 1978 hebben wij
de Dienst Stadsontwikkeling opdracht
gegeven een plan te ontwikkelen
voor bovengenoemd project. Als fi
nanciële randvoorwaarden hebben wij
daarbij gesteld dat de kosten van
het gymnastieklokaal gedekt zouden
moeten kunnen worden uit de desbe
treffende doeluitkering uit het Ge
meentefonds en dat de kosten van
dat multifunctionele gedeelte van
het complex, mede gelet op de behoef
te aan accommodaties in andere dor
pen en in stadswijken, ten hoogste
200.000,zouden mogen bedragen.
Op deze wijze zou een totale inves
tering van ongeveer 1.000.000,
mogelijk zijn. Op basis van een
schetsplan van de Dienst Stadsont
wikkeling is overleg gevoerd met de
Vereniging Dorpsbelang Goutum. Ge
noemde vereniging werd in dat kader
in de gelegenheid gesteld wensen ten
aanzien van dit schetsplan kenbaar
te maken. Hierop volgde een ander
bouwplan van de Vereniging. Afgezien
van stedebouwkundige bezwaren vol
deed dat plan niet aan de hiervoor
genoemde financiële voorwaarden. De
kosten van het plan werden namelijk
begroot op 1.500.000,exclu
sief grondkosten 100.000,